• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Gunvor inwestuje w niskoemisyjne technologie

ew

21.12.2020 12:57 Źródło: własne
Gunvor inwestuje w niskoemisyjne technologie - GospodarkaMorska.pl
wizualizacja: Artemis Technologies

Firma Gunvor Group zajmująca się handlem, transportem, składowaniem towarów oraz optymalizacją w branży paliwowej zainwestowała w Artemis Technologies , które opracuje niskoemisyjne rozwiązania w transporcie morskim.

Inwestycja firmy Gunvor jest następstwem niedawnego przyznania 33 milionów funtów (44,8 miliona dolarów) dotacji rządowej Wielkiej Brytanii na rzecz konsorcjum morskiego Belfast Maritime pod przewodnictwem Artemis Technologies, którego celem jest opracowanie bezemisyjnych szybkich promów.

Nagroda sprawiła, że ​​całkowita inwestycja w projekt to blisko 60 mln GBP (75 mln USD) na przestrzeni najbliższych czterech lat.

Artemis Technologies, założona w 2017 roku, to spin-off w dziedzinie technologii stosowanych w zespole żeglarskim Artemis Racing, który startował w 34. i 35. edycji America’s Cup.

„Artemis Technologies pracuje nad szeregiem fascynujących innowacji, które pomogą dekarbonizować sektor morski w czasie, gdy rośnie zapotrzebowanie na alternatywy niskoemisyjne” - powiedział Torbjörn Törnqvist, prezes Gunvor Group.

„Firma Gunvor zobowiązała się do zmniejszenia śladu węglowego towarów, którymi handlujemy i naszych procesów przemysłowych, a także do zbadania odpowiednich możliwości handlowych. Nie ma jednego idealnego środka w kwestii powstrzymania zmian klimatycznych. Potrzebnych jest wiele rozwiązań ”.

Inwestycja Gunvor pomoże firmie Artemis Technologies w opracowaniu transformacyjnego elektrycznego układu napędowego wodolotów, Artemis eFoilerTM, który będzie zasilał „zielone” statki przyszłości.

Wodolot to jednostka pływająca charakteryzująca się zainstalowanymi pod kadłubem płatami nośnymi (działającymi podobnie jak skrzydło samolotu), które powodują wynurzanie się kadłuba z wody wraz ze wzrostem prędkości jednostki. Dzięki wynurzeniu kadłuba zmniejszeniu ulegają opory ruchu i wodolot może osiągać prędkości przekraczające 50 węzłów. Wodoloty znajdują zastosowanie zarówno w żegludze śródlądowej i przybrzeżnej, jak również marynarce wojennej.

Nazwany eFoiler Propulsion System (eFoiler), opiera się na integracji elektrycznego generatora silnikowego z autonomicznie sterowanym wodolotem z włókna węglowego.

Statki opracowane w ramach projektu Belfast będą mogły przewieźć do 350 pasażerów i będą charakteryzowały się zerową emisją podczas eksploatacji.

„Ponieważ około 30% emisji ze statków pochodzi z rejsów krajowych, sektor morski znajduje się pod presją rozwoju i przyjęcia nowych przełomowych innowacji” - powiedział dr Iain Percy OBE, złoty medalista  Double Olympic i dyrektor generalny Artemis Technologies.

„Oznacza to, że redukcja emisji w mniejszych flotach krajowych, które zazwyczaj wykonują te krótsze podróże, będzie kluczem do osiągnięcia celu zerowego netto”.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35325,00 $ tona 1,73% 21 wrz
 Cynk 3002,00 $ tona -0,50% 21 wrz
 Aluminium 2863,00 $ tona 0,60% 21 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.