Pierwszy z ośmiu statków przeznaczonych do pracy zdalnej w składzie zaawansowanej technologicznie floty firmy Ocean Infinity, przybył do Norwegii w celu instalacji wyposażenia.
Statek, zbudowany przez stocznię Vard Vung Tau w Wietnamie, przybył do Vard Søviknes w celu wyposażenia w zdalny system i sprzęt ładunkowy. Ocean Infinity oczekuje, że ten statek rozpocznie zadania związane z pozyskiwaniem danych w strefie przybrzeżnej w ciągu najbliższych miesięcy.
Pierwsze dwa zrobotyzowane statki opuściły Wietnam w listopadzie na swój pierwszy rejs, po tym jak zostały dostarczone do firmy zajmującej się robotyką morską. Vard Electro wyposaża statki w zaawansowaną elektronikę morską do zdalnych operacji z gamy produktów SeaQ, podczas gdy VARD Accommodation zajmuje się wyposażaniem przestrzeni związanej z zakwaterowaniem. Z kolei Seaonics zapewnia modułowe systemy wodowania i odzyskiwania dla pionowego szybu biegnącego przez statek, zwanego "basenem księżycowym" (moonpool), otwartego zarówno na powietrze, jak i na morze, dostosowanego do różnych operacji morskich.
Wietnamska stocznia wygrała w kontrakt na zaprojektowanie i budowę ośmiu wysoce zaawansowanych statków długich na 78 metrów w listopadzie 2020 roku. Dostawa wszystkich jest oczekiwana do końca tego roku. Paliwooszczędne, sterowane z lądu statki będą początkowo korzystać tylko ze szkieletowej załogi na pokładzie. W odpowiednim czasie jednostki mają pracować samodzielnie, nadzorowane z lądu. Ma to zrewolucjonizować pracę na morzu. Co istotne, są przygotowane do wykorzystania pozyskiwanego ekologicznie amoniaku jako paliwa, z technologią ogniw paliwowych i akumulatorów. Są zaprojektowane z myślą o maksymalnie ograniczonej emisji CO2.
W lutym 2022 r. firma Ocean Infinity zleciła Vardowi zaprojektowanie i budowę nowej serii sześciu wielozadaniowych statków typu offshore, z których wszystkie będą obsługiwane z brzegu i docelowo będą wykorzystywać zielony amoniak jako paliwo. Dzięki zamówieniu flota statków przeznaczonych do pracy zdalnej zwiększy się do 23 jednostek, obecnie potencjalnie największej tego typu na świecie. Reszta zamówienia ma zostać zrealizowana do 2025 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów