Swire Shipping planuje podpisać umowę na budowę pilotażowego statku projektu Cerulean do końca czerwca 2021 roku.
Projekt, ogłoszony dwa lata temu, ma na celu opracowanie niskoemisyjnych, tanich statków towarowych z obsługą żagli, które będą służyć społecznościom na Pacyfiku, które nie mają infrastruktury przeładunkowej. Swire spodziewa się, że statek będzie gotowy w czerwcu przyszłego roku.
Projekt jest częścią niskoemisyjnych inicjatyw firmy mających na celu osiągnięcie zerowych emisji netto do 2050 roku. Działania w ramach tego programu obejmują wdrażanie środków T&O i kompensowanie wszelkich zaległych emisji poprzez program firmy „Sail Greener”, który ma zostać uruchomiony w połowie 2021 roku. Firma szacuje jednak, że docelowo za te emisje będzie musiał obowiązkowo zapłacić klient.
Swire planuje również stworzenie floty o niskiej lub zerowej emisji dwutlenku węgla, wykorzystując zrównoważone, alternatywne paliwa, takie jak zielony amoniak, biopaliwa, wodór i metanol, w zależności od ich dostępności i bezpieczeństwa.
Potrzeba powszechnej opłaty za emisje
Komentując swoje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, Swire Shipping wyraziła również poparcie dla najwcześniejszego globalnego przyjęcia i wdrożenia „Wniosku o ustanowienie przez IMO uniwersalnej obowiązkowej opłaty za gaz cieplarniany” złożonej przez Republikę Wysp Marshalla i Wyspy Salomona do IMO.
Zgodnie z wnioskiem IMO jest proszona o ustanowienie obowiązkowej i powszechnej opłaty za emisje gazów cieplarnianych do 2025 roku z ceną wyjściową w wysokości 100 USD za tonę ekwiwalentu dwutlenku węgla.
Firma jest przekonana, że rozwój niezbędnej globalnej infrastruktury dostaw zrównoważonych paliw o niskiej lub zerowej emisji dwutlenku węgla zostanie przyspieszony, jeśli zostaną wprowadzone środki rynkowe, które bardziej realistycznie wycenią emisje gazów cieplarnianych naszego sektora.
- W sytuacji, gdy wiele społeczności jest zagrożonych zniknięciem, musimy podjąć działania na rzecz zmian. Dążymy do zmniejszenia naszego śladu węglowego, docelowo do zera netto w 2050 roku, a najlepiej na długo przed nim - powiedział James Woodrow, dyrektor zarządzający The China Navigation Company, do której należy Swire Shipping.
- Chociaż zainwestowaliśmy już 650 milionów dolarów w ciągu ostatnich siedmiu lat, aby odnowić naszą flotę, dalsze zmniejszenie naszego śladu cieplarnianego będzie wymagało przyjęcia większej liczby środków technicznych i operacyjnych (T&O). Ostatecznie jednak nie będziemy w stanie wystarczająco zmniejszyć naszego wkładu w globalne ocieplenie, dopóki zrównoważona alternatywa – paliwo o niskiej lub zerowej emisji dwutlenku węgla – nie stanie się technicznie i finansowo wykonalna – dodał.
UNCTAD wzywa do dekarbonizacji żeglugi. Ponad 100 tys. statków do wymiany i modernizacji
MacGregor dostarczy sprzęt RoRo dla pierwszego statku typu PCTC zasilanego metanolem
Shell zakończył bunkrowanie pierwszego statku wycieczkowego LNG w Gibraltarze
59 statków floty offshore od Rawabi Vallianz Offshore Services otrzyma systemy dynamicznego pozycjonowania Praxis
CMA CGM zamawia osiem dodatkowych kontenerowców napędzanych metanolem
Słabe frachty i czartery powodują konkurencję pomiędzy różnymi segmentami żeglugi. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 33 – 37/2023)