Firma żeglugowa Stena Bulk pozyska dwa zupełnie nowe tankowce eko średniego zasięgu (MR) w ramach czarteru długoterminowego od anonimowego japońskiego armatora.
Dwa tankowce MR są budowane w stoczni Hyundai Mipo w Korei Południowej i mają zostać dostarczone w pierwszej połowie 2022 roku. Statki o nośności 50 000 DWT są wyposażone w płuczki spalin, aby zapewnić zgodność z regulacjami IMO 2020.
Jednostki otrzymają nazwy Stena Convoy i Stena Conductor i będą częścią serii pięciu nowych jednostek, które Stena Bulk ma otrzymać na czarter w pierwszej połowie 2022 roku. Tankowce będą prawie o 20% bardziej paliwooszczędne niż pierwsza generacja statków ekologicznych.
Na początku 2022 roku Stena Bulk odbierze również napędzany metanolem statek Stena Pro Patria o nośności 49 900 DWT. Firma szacuje, że Stena Pro Patria będzie zużywać około 12 500 ton metanolu rocznie, co znacznie zmniejszy ilość emisji dwutlenku węgla i gazów cieplarnianych w porównaniu ze stosowaniem konwencjonalnych paliw żeglugowych.
Neutralne emisje do 2040 roku
Wraz z dodaniem do portfolio Stena Bulk nowych tankowców MR i statków napędzanych metanolem, armator posuwa się naprzód na swojej trajektorii dekarbonizacji.
Do 2040 roku Stena Bulk zamierza stać się operatorem całkowicie neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla, dzięki pozyskaniu jednostek o zerowej emisji i tych napędzanych paliwami neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla, w połączeniu z programami kompensowania emisji CO2.
- Czarterując te statki w perspektywie długoterminowej, wykazujemy ciągłe zaangażowanie w rozwój naszej działalności i wykorzystanie dzisiejszej technologii w celu uzyskania lepszej wydajności – powiedział Erik Hånell, prezes i dyrektor generalny Stena Bulk.
Stena Bulk kontroluje połączoną flotę około 110 statków.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów