• <
KONGSBERG_2023

W Chinach ruszyła budowa statku napędzanego metanolem

PMK

20.01.2021 15:00 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki W Chinach ruszyła budowa statku napędzanego metanolem

Partnerzy portalu

W Chinach ruszyła budowa statku napędzanego metanolem  - GospodarkaMorska.pl
Stena

W chińskiej stoczni Guangzhou Shipyard International (GSI) odbyła się ceremonia cięcia stali pod budowę jednostki Stena Pro Patra. Statek ma zostać dostarczony na początku 2022 roku.

Masowiec o nośności 49,9 tys. dwt będzie pierwszym z trzech statków budowanych przez joint venture pomiędzy szwedzkim Stena Bulk i szwajcarkim Proman Shipping. Pozostałe jednostki otrzymają nazwy: Stena ProMare oraz Stena Prosperous.

Stena Pro Patria będzie wyposażona w dwupaliwowe silniki MAN oraz rewolucyjne technologie emulsji wodnej i paliwowej w celu zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOx).

Jednostka będzie zużywać około 12 500 ton metanolu rocznie, co znacznie zmniejszy emisję dwutlenku węgla i gazów cieplarnianych, zwłaszcza w porównaniu do konwencjonalnych paliw żeglugowych.

- Cięcie stali pod Stena Pro Patria jest pierwszym krokiem w fascynującej serii projektów, które jeszcze bardziej wzmocnią zaangażowanie firmy Stena w dążenie do doskonałości w zakresie zrównoważonego rozwoju - powiedział Erik Hånell, prezes i dyrektor generalny Stena Bulk. .

- Jesteśmy dumni z naszego udanego joint venture z Proman. Fantastycznie jest liczyć na partnera takiego jak Proman, który wniesie swoje wyjątkowe najnowsze innowacje i oddaną wiedzę w dziedzinie metanolu wraz z naszą progresywną wizją minimalnego wpływu na środowisko – dodał.

- Jesteśmy bardzo podekscytowani rozpoczęciem tego przedsięwzięcia ze Stena Bulk - powiedziała Anita Gajadhar, dyrektor zarządzająca Proman Shipping. - Dzisiejszy dzień przybliża nas o kolejny krok do czerpania korzyści z metanolu jako przyszłościowego paliwa morskiego, a tym samym do przyspieszeni

Metanol jest już dostępny w ponad 100 portach na całym świecie, w tym we wszystkich głównych hubach bunkrowania. Jest to czyste paliwo, bezpieczne w transporcie i w pełni biodegradowalne, które zapewnia redukcję emisji dwutlenku węgla (CO2), całkowicie eliminuje tlenek siarki (SOx) i określone substancje oraz ogranicza emisję tlenku azotu (NOx) o 60 % w porównaniu z tradycyjnymi paliwami żeglugowymi.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.