W chińskiej stoczni Guangzhou Shipyard International (GSI) odbyła się ceremonia cięcia stali pod budowę jednostki Stena Pro Patra. Statek ma zostać dostarczony na początku 2022 roku.
Masowiec o nośności 49,9 tys. dwt będzie pierwszym z trzech statków budowanych przez joint venture pomiędzy szwedzkim Stena Bulk i szwajcarkim Proman Shipping. Pozostałe jednostki otrzymają nazwy: Stena ProMare oraz Stena Prosperous.
Stena Pro Patria będzie wyposażona w dwupaliwowe silniki MAN oraz rewolucyjne technologie emulsji wodnej i paliwowej w celu zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOx).
Jednostka będzie zużywać około 12 500 ton metanolu rocznie, co znacznie zmniejszy emisję dwutlenku węgla i gazów cieplarnianych, zwłaszcza w porównaniu do konwencjonalnych paliw żeglugowych.
- Cięcie stali pod Stena Pro Patria jest pierwszym krokiem w fascynującej serii projektów, które jeszcze bardziej wzmocnią zaangażowanie firmy Stena w dążenie do doskonałości w zakresie zrównoważonego rozwoju - powiedział Erik Hånell, prezes i dyrektor generalny Stena Bulk. .
- Jesteśmy dumni z naszego udanego joint venture z Proman. Fantastycznie jest liczyć na partnera takiego jak Proman, który wniesie swoje wyjątkowe najnowsze innowacje i oddaną wiedzę w dziedzinie metanolu wraz z naszą progresywną wizją minimalnego wpływu na środowisko – dodał.
- Jesteśmy bardzo podekscytowani rozpoczęciem tego przedsięwzięcia ze Stena Bulk - powiedziała Anita Gajadhar, dyrektor zarządzająca Proman Shipping. - Dzisiejszy dzień przybliża nas o kolejny krok do czerpania korzyści z metanolu jako przyszłościowego paliwa morskiego, a tym samym do przyspieszeni
Metanol jest już dostępny w ponad 100 portach na całym świecie, w tym we wszystkich głównych hubach bunkrowania. Jest to czyste paliwo, bezpieczne w transporcie i w pełni biodegradowalne, które zapewnia redukcję emisji dwutlenku węgla (CO2), całkowicie eliminuje tlenek siarki (SOx) i określone substancje oraz ogranicza emisję tlenku azotu (NOx) o 60 % w porównaniu z tradycyjnymi paliwami żeglugowymi.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów