W stoczni Zvezda Shipbuilding Complex
pocięto stali pod nowy gazowiec klasy lodowej Arc7 dla terminalu
Arctic LNG 2. Jednostka została zamówiona przez Smart LNG, joint
venture między Novatekiem i Sovcomflot.
Arctic LNG 2 oraz
Smart LNG podpisały wcześniej umowę na czarter 14 podobnych
gazowców Arc7 LNG, które mają powstać w Zvezda Shipbuilding
Complex.
Lodowce LNG klasy lodowej ARC 7 są w stanie pracować
w trudnych warunkach. Jednostki mogą przetransportować do 172 600
metrów sześciennych schłodzonego paliwa w zbiornikach
zaprojektowanych przez GTT.
Każdy statek będzie miał 300 m długości i 48,8 m szerokości, a głównym paliwem będzie LNG. Konstrukcja gazowca umożliwia niezależne łamanie lodu o grubości ponad 2 metrów.
Zvezda zauważyła, że fundusze na 15-jednostkową flotę tankowców LNG zapewnił VEB.RF.
Arctic LNG 2 przewiduje budowę trzech zakładów do skraplania LNG o pojemności 6,6 mln ton każdy, a także łączną zdolność produkcyjną kondensatu gazowego na poziomie 1,6 mln ton rocznie.
Całkowita pojemność LNG trzech pociągów skraplających wyniesie 19,8 mln ton.
W projekcie zastosowano koncepcję konstrukcyjną z wykorzystaniem platform ze strukturą grawitacyjną (GBS), aby obniżyć całkowity koszt kapitału i zminimalizować wpływ projektu na środowisko w arktycznej strefie Rosji.
Uczestnikami projektu są Novatek (60%), Total (10%), CNPC (10%), CNOOC (10%) oraz konsorcjum Mitsui i JOGMEC (10%).
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów