Armator Jumbo Shipping zakończył transport i przeładunek elementów fundamentów morskich turbin wiatrowych dla morskiej farmy wiatrowej Hornsea Two, której operatorem jest duński Ørsted.
Wspierając głównego wykonawcę inwestycji, spółkę DEME Offshore, holenderski armator skorzystał ze statku Fairmaster klasy K-3000, którym przetransportował 141 monopali i 131 elementów przejściowych z portów w Rostocku w Niemczech i Aalborg w Danii do Eemshaven w Holandii.
Krytycznym elementem całego procesu był wspomniany okręt. Wykorzystanie jednostki Fairmaster o długości 152,9 m, wyposażonej w dwa dźwigi o łącznym udźwigu 3000 ton, zapewniło elastyczny układ pokładów, co pozwoliło na sprawne przeprowadzenia operacji. Jumbo Shipping mógł zaoferować trzy różne konfiguracje załadunku bez przestoju, dostosowanie do każdej z nich z następującymi kombinacjami przewożonych elementów: 5 monopali załadowanych na pokładzie i w ładowni, 6 elementów przejściowych i 3 monopale lub 3 elementy przejściowe i 4 monopale.
– Wykorzystanie tego elastycznego rozwiązania uczyniło naszą jednostkę bardziej wydajną. Jest to jedna z rzeczy, z których jesteśmy najbardziej dumni. Dzięki temu rozwiązaniu udało nam się zrealizować cały zakres pracy w ciągu zaledwie 37 rejsów zrealizowanych w okresie niespełna 12 miesięcy – powiedział Maarten De Gruyter, kierownik projektu w Jumbo Shipping.
Ørsted wymaga prośrodowiskowych rozwiązań
W ramach ograniczania śladu środowiskowego budowy morskiej farmy wiatrowej Hornsea Two, holenderski armator został zobowiązany do włączenia zielonej inicjatywy do realizacji projektu. W ten sposób Jumbo Shipping przyczynił się do osiągnięcia celu wskazanego przez Ørsted, jakim było zmniejszenie wpływu realizacji wspomnianego projektu na środowisko. Jumbo zdecydował się na wykorzystanie „zielonego” oleju napędowego Bio-Fuel Oil, dostarczanego przez GoodFuels. Firma zajmuje się dostawami zrównoważonego biopaliwa morskiego. Według założeń pozwoli to na blisko 80-90 proc. redukcję emisji CO2 w porównaniu z paliwami tradycyjnymi. Ponadto produkt nie zawiera tlenku siarki.
Projekt Hornsea Two ma istotne znacznie dla Jumbo Shipping, ponieważ uwzględnia największą liczbę monopali i elementów przejściowych, jaką kiedykolwiek przetransportowano w ramach jednego kontraktu, a także przy użyciu jednej jednostki typu heavy lift.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął