PMK
Kontenerowiec CMA CGM White Shark o ładowności 5095 TEU z sukcesem zakończył operację bunkrowania biopaliwa w porcie Rotterdam. To duży krok w stronę dekarbonizacji frachtu oceanicznego.
Pierwsze bunkrowanie biopaliw to efekt współpracy CMA CGM, Portu Rotterdam i inicjatywy GoodShipping Program oraz firmy IKEA Transport & Logistics Services.
Jak wyjaśniono, wyniki tego testu dadzą sektorowi morskiemu kluczową demonstrację skalowalności, trwałości i zgodności technicznej zrównoważonego biopaliwa morskiego.
Przyniesie to korzyści wszystkim zainteresowanym stronom w ich strategiach środowiskowych, zgodnie z planem dekarbonizacji Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).
Zrównoważone biopaliwo morskie zostało opracowane przez GoodFuels po trzech latach intensywnych testów z producentami silników morskich. Biopaliwo drugiej generacji pochodzi całkowicie z pozostałości lasów i produktów odpadowego oleju kuchennego. Oczekuje się, że zapewni redukcję CO2 o 80-90% w stosunku do kopalnych odpowiedników CO2 i praktycznie wyeliminuje emisję tlenku siarki (SOx) - wszystko bez żadnych wymagań dotyczących modyfikacji silnika.
Próbę ułatwił program GoodShipping, trwała inicjatywa poświęcona dekarbonizacji frachtu morskiego.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny