PMK
MAN Energy Solutions podpisał kontrakt na konwersję kontenerowca o ładowności 15 tys. TEU na silnik dual-fuel, częściowo zasilany LNG.
Modernizację przejdzie megakontenerowiec MV Sajir należący do armatora Hapag-Lloyd, który pływa na trasie z Azji do Europy przez Kanał Sueski. Pilotażowy projekt zakłada konwersję silnika MAN B&W 9S90ME-C na napęd dual-fuel MAN B&W ME-GI. Oznacza to, że jednostka będzie mogła tankować LNG oprócz ciężkiego paliwa morskiego. Modernizacja odbędzie się chińskiej stoczni Hudong/HRD.
- Obserwujemy duże zainteresowanie tym projektem ze strony całej branży - powiedział Wayne Jones OBE, dyrektor ds. sprzedaży i członek zarządu MAN Energy Solutions. - Jest to znakomita okazja do przekształcenia megakontenerowca na LNG, a potencjalne korzyści dla rynku są ogromne. Dzięki temu ponownie znajdujemy się w czołówce technologii dzięki naszej zdolności do przeprowadzania konwersji LNG dla silników czterosuwowych i dwusuwowych – dodał.
Wykorzystanie LNG w branży morskiej może zmniejszyć emisję CO2 o 15 do 20 procent, a dwutlenku siarki i cząstek stałych o ponad 90 procent.
- Przekształcając MV Sajir, będziemy pierwszą firmą, która zmodernizuje statek kontenerowy tej wielkości do napędu LNG - powiedział Richard von Berlepsch, dyrektor zarządzający w Hapag-Lloyd.
Pilotażowa modernizacja odbędzie się w przyszłym roku. Pięcioletni statek spędzi 90 dni w doku.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek