• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Dziewięć statków będzie testować metanol jako paliwo morskie

PMK

28.05.2019 19:56 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Dziewięć statków będzie testować metanol jako paliwo morskie

Partnerzy portalu

Dziewięć statków będzie testować metanol jako paliwo morskie - GospodarkaMorska.pl

Konsorcjum Green Maritime Methanol wybrało 9 statków, na których będą badać działanie metanolu jako paliwa morskiego. Wśród wybrańców znalazły się nowe i starsze jednostki armatorów Boskalis, Van Oord, holenderskiej marynarki i Wagenborg Shipping.

Te statki różnią się długością (40-160 metrów), tonażem (300-23000 dwt) i mocą silników (1-12 MW). Badanie rozpocznie się sprawdzeniem kosztu instalacji systemu paliwowego na metanol. Wyniki będą później porównane z istniejącymi niskosiarkowymi napędami diesla.

Każdy ze statków ma specyficzny profil operacyjny, dzięki czemu badacze sprawdzą napęd na różnego typu jednostkach, różnych trasach i różnej prędkości. W teście udział wezmą statki transportowe, promy, pogłębiarki i jednostki pomocnicze.

Dla każdego ze scenariuszy dostosowana będzie specjalna konfiguracja techniczna, operacyjna i ekonomiczna. Członkowie konsorcjum chcą wymieniać się zdobytą wiedzą, by szukać nowych sposobów na uczynienie z metanolu paliwa dla zielonej żeglugi.

Oprócz wspomnianych wyżej armatorów do konsorcjum należą stocznie Damen Shipyards, Feadship, Royal IHC, producenci silników Pon Power i Wärtsilä, a także dostawcy sprzętu Marine Service Noord i dostawcy usług C-Job Naval Architects.

Prace nad infrastrukturą i łańcuchem dostaw metanolu będą też badane dzięki udziałowi dwóch największych portów Holandii, Rotterdamu i Amsterdamu, a także dostawców metanolu BioMCN i Helm Proman oraz organizacji handlu The Methanol Institute.
Niderlandzkie instytuty badawcze, w tym TNO, TU Delft, NLDA i Marin, również zainteresowały się tym tematem i chcą zapewnić możliwości badawcze dla projektu.

Projekt Green Maritime Methanol, wspierany przez TKI Maritime i holenderskie Ministerstwo Spraw Gospodarczych, powinien zakończyć się w ciągu dwóch lat.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.