CMA CGM Trocadero, ósmy z serii dziewięciu kontenerowców napędzanych LNG o pojemności 23 000 TEU budowanych w Chinach, został dostarczony do francuskiej firmy CMA CGM.
Gigantyczny kontenerowiec o długości prawie 400 metrów i szerokości 61 metrów jest czwartym i ostatnim statkiem z tej serii dostarczonym przez stocznię CSSC Jiangnan. Ostatnia z jednostek zostanie ukończona w CSSC Hudong-Zhonoghua Shipbuilding.
Statki są obecnie największymi kontenerowcami na świecie z napędem LNG. Będą wyposażone w dwupaliwowe silniki WinGD i zbiornik paliwa GTT o pojemności 18 600 m3, oba największe, jakie kiedykolwiek zbudowano.
Mają prosty dziób ze sterem i śrubą o nowej konstrukcji, która poprawia ich hydrodynamikę, zmniejszając tym samym zużycie energii.
Siostrzane statki o pojemności 23 000 TEU zostaną zarejestrowane we Francuskim Rejestrze Międzynarodowym (RIF) i nazwane na cześć kultowych zabytków i punktów orientacyjnych stolicy Francji (Palais Royal, Luwr, Rivoli, Montmartre, Concorde, Trocadéro i Sorbonne).
CMA CGM Trocadero ma opuścić Chiny 29 maja, kierując się do Europy, gdzie zostanie wdrożony w ramach usługi CMA CGM Azja-Europa.
Francuzi chcą mieć ponad 40 statków napędzanych LNG
CMA CGM postawiło sobie za cel osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku, a przyjęcie LNG jako paliwa morskiego odgrywa główną rolę w tej strategii. Firma podała wcześniej, że planuje posiadać flotę 32 kontenerowców napędzanych LNG do końca 2022 roku.
Liczba ta prawdopodobnie wzrośnie do ponad 40 statków po ostatnim zamówieniu ogłoszonym przez CMA CGM na początku tego miesiąca.
Kontrakt obejmuje budowę 6 dwupaliwowych kontenerowców zasilanych LNG o pojemności 15 000 TEU, które mają zostać zbudowane przez Stocznię Jiangnan, oraz 6 dwupaliwowych kontenerowców zasilanych LNG o pojemności 13 000 TEU, które ma zbudować Hudong Zhonghua.
Pozostałe dziesięć kontenerowców o ładowności 5500 TEU, które będą napędzane przez VLSFO, zostanie zbudowanych przez Beihai Shipbuilding. Oczekuje się, że statki te dołączą do floty grupy w latach 2023-2024.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów