• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Rivertrace: Armatorzy muszą być informowani o narzędziach monitoringu wody płuczącej

PMK

04.06.2019 20:37 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Rivertrace: Armatorzy muszą być informowani o narzędziach monitoringu wody płuczącej
Rivertrace: Armatorzy muszą być informowani o narzędziach monitoringu wody płuczącej - GospodarkaMorska.pl

Już od nowego roku paliwa morskie nie będą mogły przekraczać 0,5 proc. zawartości siarki. Z tej okazji firma Rivertrace przedstawiła specjalny dokument, w którym skupia się na technologii skruberów, a w szczególności monitoringu wody do płukania spalin.

Dokument o tytule "Płukać czy nie płukać?" to swoisty przewodnik po wszystkich opcjach zgodności z prawem morskim, ze szczególnym uwzględnieniem wytycznych dotyczących płuczek i monitoringu wody płuczkowej IMO.

W dokumencie zawarto również badania na temat wpływu emisji siarki ze statków, procesu wypłukiwania siarki z gazów spalinowych oraz korzyści z użycia płuczki.

Obecnie armatorzy mają trzy opcje dostosowania się do nowych przepisów IMO. Mogą przejść na użycie paliw o niskiej zawartości siarki, przerobić napęd statków na taki, który spala ekologiczne paliwa lub zainstalować skrubery i dalej używać ciężkiego paliwa morskiego (HFO).

Obecnie istnieje duża przeszkoda w akceptacji płuczek jako sposobu walki z emisjami. Ich rozwój techniczny został w dużej mierze ukończony bez procesu zatwierdzenia przez IMO - wyjaśnia Rivertrace, brytyjski producent systemu monitorowania wody do płukania spalin.

Rivertrace uważa, że ten problem można rozwiązać, dostarczając dowodów na skuteczność płuczek. Firma w dokumencie doradza także armatorom, by zwracali uwagę na sprzęt do monitorowania wody płuczącej przy wyborze producenta swoich skruberów. Ma to bowiem kluczowe znaczenie dla przestrzegania przyszłych wymogów regulacyjnych.

- Zauważyliśmy niedawne zakazy używania skruberów w niektórych portach ze względu na problem z odprowadzaniem wody do płukania. Dalsze stosowanie płuczek przez statki może zależeć od tego, czy uda się udowodnić, że jakość wody płuczącej jest stale monitorowana i czy spełnia odpowiednie normy - powiedział Mike Coomber, dyrektor zarządzający Rivertrace. - Dlatego właściciele statków muszą być dobrze poinformowani o opcjach sprzętu do monitorowania wody do płukania, aby zapewnić zgodność z przyszłymi normami - dodał Coomber.

Spoglądając w przyszłość, dyrektor zarządzający Rivertrace przewiduje, że wytyczne IMO dotyczące wody do płukania staną się obowiązkowe, a dokładne monitorowanie wody płuczkowej stanie się niezbędne. Przepisy w tej sprawie mogą zostać wprowadzone już w 2020 lub 2021 roku.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39037,00 $ tona -0,61% 26 paź
 Cynk 3455,00 $ tona -1,57% 26 paź
 Aluminium 2830,00 $ tona -2,95% 26 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.