PMK
Południowokoreańskie towarzystwo klasyfikacyjne, The Korean Register (KR), wprowadziło nową usługę zdalnego przeglądu dla sklasyfikowanych przez siebie statków, które znajdują w trakcje rejsu.
KR będzie przeprowadzał w ten sposób tylko przegląd klasyfikacyjny.
- Stale usprawniamy nasze technologie, a dzięki ulepszonej łączności internetowej na całym świecie, robimy to z wyraźną korzyścią dla naszych klientów. W tym samym czasie standard przeglądu będzie wciąż wysoki - powiedział Jeong-kie Lee, dyrektor generalny i prezes KR.
Zdalny przegląd będzie przeprowadzany poprzez udostępnianie zdjęć, treści wideo i obrazów cyfrowych ze statku. W rezultacie taki przegląd można przeprowadzić w dowolnym miejscu na świecie - bez konieczności obecności inspektora na pokładzie.
Korzystając z tej metody, KR planuje zaoferować kilka rodzajów przeglądu - ciągłe badanie maszyn (CMS), 3-miesięczne przedłużenie przeglądu wału śrubowego i wału rufowego, 3-miesięczne przedłużenie przeglądu kotła. Dodatkowo będzie można zrobić przegląd niewielkich uszkodzeń i przegląd COC.
Jednak według towarzystwa klasyfikacyjnego mogą istnieć pewne ograniczenia. Na przykład nie będzie można robić ustawowych przeglądów w imieniu kraju bandery statku. Dodatkowo taki przegląd nie mogą ubiegać się statki pasażerskie, okręty podwodne i nuklearne oraz jednostki szybkobieżne.
Założony w 1960 roku KR zajmuje się międzynarodową flotą 3 050 statków o łącznym tonażu 68 mln gt. Jest upoważniony do świadczenia usług certyfikacyjnych w 80 krajach.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny