Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zakończył próby morskie na jednym ze swoich holowników, testującym odnawialne biopaliwo następnej generacji, stworzone przez firmę euglena Co.
Obecnie silniki diesla będą mogły pływać na tym typie paliwa bez potrzeby dodatkowej modyfikacji. Użyte w próbie biopaliwo zostało przetransportowane z demonstracyjnego zakładu do produkcji biopaliw do silników odrzutowych / diesla w Jokohamie i dostarczone do jednostki 13 Tamashio, zacumowanej w Porcie w Nagoi. Test został przeprowadzony we współpracy z zarządem tego obiektu.
Paliwo nie zawiera siarki i produkuje dużo mniej gazów cieplarnianych niż typowe paliwa morskie.
- Postrzegamy ochronę środowiska jako zobowiązanie społeczne i pracujemy nad rozwiązywaniem globalnych problemów środowiskowych. Jako cała grupa skupiamy swe wysiłki na osiągnięciu zrównoważonej zerowej emisji gazów cieplarnianych netto i przeprowadziliśmy próbę morską przy użyciu biodiesla Euglena o niskim wpływie na środowisko - powiedział MOL.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek