Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zakończył próby morskie na jednym ze swoich holowników, testującym odnawialne biopaliwo następnej generacji, stworzone przez firmę euglena Co.
Obecnie silniki diesla będą mogły pływać na tym typie paliwa bez potrzeby dodatkowej modyfikacji. Użyte w próbie biopaliwo zostało przetransportowane z demonstracyjnego zakładu do produkcji biopaliw do silników odrzutowych / diesla w Jokohamie i dostarczone do jednostki 13 Tamashio, zacumowanej w Porcie w Nagoi. Test został przeprowadzony we współpracy z zarządem tego obiektu.
Paliwo nie zawiera siarki i produkuje dużo mniej gazów cieplarnianych niż typowe paliwa morskie.
- Postrzegamy ochronę środowiska jako zobowiązanie społeczne i pracujemy nad rozwiązywaniem globalnych problemów środowiskowych. Jako cała grupa skupiamy swe wysiłki na osiągnięciu zrównoważonej zerowej emisji gazów cieplarnianych netto i przeprowadziliśmy próbę morską przy użyciu biodiesla Euglena o niskim wpływie na środowisko - powiedział MOL.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów