PMK
Grupy ekologiczne wezwały do zakazu stosowania nowego paliwa o niskiej zawartości siarki w regionie arktycznym, powołując się na badania pokazujące, że mieszanki paliwa morskiego przyczyniły się do wysokich emisji czarnego węgla w tym środowisku.
Od początku tego roku Międzynarodowa Organizacja Morska ONZ (IMO) zakazała statkom stosowania paliw o zawartości siarki powyżej 0,5%, w porównaniu z 3,5% poprzednio. Przepisy, znane jako IMO 2020, mają na celu poprawę zdrowia ludzi poprzez zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza.
Tylko statki wyposażone w urządzenia do usuwania siarki zwane płuczkami będą mogły kontynuować spalanie paliwa o wysokiej zawartości siarki. Właściciele statków mogą również wybrać czystsze paliwa, takie jak skroplony gaz ziemny (LNG).
Niemcy i Finlandia przedłożyły IMO artykuł na temat Arktyki w zeszłym roku, pokazując, że nowe mieszanki paliw żeglugowych o zawartości siarki 0,5% mogą zawierać duży procent związków aromatycznych, które mają bezpośredni wpływ na emisję czarnego węgla.
Po raz pierwszy w kontekście IMO pojawiło się powiązanie między mieszankami paliwa o niskiej zawartości siarki i sadzy - produktem niepełnego spalania paliw na bazie węgla i przyczyniającym się do zmian klimatu.
Sian Prior, główny doradca w Clean Arctic Alliance, koalicji organizacji pozarządowych, powiedział, że jeśli IMO nie podejmie natychmiastowych działań w sprawie stosowania oleju napędowego o bardzo niskiej zawartości siarki, „doprowadzi to do ogromnego wzrostu emisji czarnego węgla, a to zarówno przyśpieszy topnienie arktycznego lodu morskiego, jak i będzie miało duży wpływ na klimat Ziemi”.
Sojusz wezwał do natychmiastowego przejścia na ekologiczne paliwa dla statków w Arktyce i starał się wyjaśnić, w jaki sposób opracowano mieszanki paliw o niskiej zawartości siarki na potrzeby IMO 2020.
Rzecznik IMO powiedział, że lutowa sesja podkomitetu ds. zapobiegania zanieczyszczeniom w lutym omówi uwagi, w tym wpływ emisji sadzy na Arktykę.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody