Największa na świecie bunkierka LNG został oficjalnie nazwana podczas ceremonii chrztu, która odbyła się w ostatni weekend w Rotterdamie.
Pierwsza bunkierka LNG, należąca do Emerald Green Maritime Limited, spółki zależnej w całości należącej do Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), Gas Agility jest czarterowana przez spółkę zależną Total Marine Fuels Global Solutions (TMFGS).
W lutym 2018 r. TMFGS i MOL podpisały umowę czarterową dla tego epokowego statku do bunkrowania LNG, którego budowa rozpoczęła się w Chinach w listopadzie 2018 r. w stoczni Hudong-Zhonghua Shipbuilding. Dostarczony w kwietniu 2020 roku, Gas Agility spełnia najwyższe standardy techniczne i środowiskowe, wykorzystując LNG jako paliwo napędowe i integrując pełne ponowne skroplenie odparowanego gazu.
Cieszymy się, że oficjalnie ochrzciliśmy Gas Agility, ponieważ rozpoczyna ona nowy rozdział w dostarczaniu czystszych paliw żeglugowych. Jej przybycie do Rotterdamu stanowi kulminację 3 lat pełnej poświęcenia pracy z MOL i Hudong-Zhonghua Shipbuilding w Szanghaju, polegającej na planowaniu, budowaniu i tworzeniu znaczących zmian w globalnych dostawach morskiego paliwa LNG. Zwinność w zakresie gazu jest wyraźnym dowodem naszego ciągłego dążenia do rozwijania kluczowych infrastruktur logistycznych LNG w głównych węzłach bunkrowania na całym świecie, pomagając branży żeglugowej w przejściu na bardziej zrównoważone rozwiązanie paliwowe - powiedział Jérôme Leprince-Ringuet, dyrektor zarządzający Total Marine Fuels Global Solutions
Dzięki pionierskiej
konstrukcji i innowacyjnemu wyposażeniu, Gas Agility jest branżową
premierą, która jest możliwa dzięki ścisłej współpracy między stocznią,
właścicielem, czarterującym i wieloma partnerami, w tym Bureau Veritas i
GTT.
Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w ten projekt. Jestem przekonany, że nasze przedsięwzięcie będzie wielkim kamieniem milowym i punktem zwrotnym w tym szybko zmieniającym się świecie. Przejście z ciężkiego oleju opałowego na LNG to konkurencyjne, przyjazne dla środowiska i natychmiast dostępne rozwiązanie dla transportu morskiego. Zapewniając zdolność do dostarczania LNG jako paliwa morskiego, partnerstwo to będzie liderem w przejściu do bardziej oszczędnego przemysłu - powiedział Takeshi Hashimoto, wiceprezes wykonawczy MOL
W grudniu 2019 roku TMFGS i
MOL podpisały długoterminową umowę czarterową na drugi duży bunkier
LNG, który ma zostać dostarczony w 2021 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów