Największa na świecie bunkierka LNG został oficjalnie nazwana podczas ceremonii chrztu, która odbyła się w ostatni weekend w Rotterdamie.
Pierwsza bunkierka LNG, należąca do Emerald Green Maritime Limited, spółki zależnej w całości należącej do Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), Gas Agility jest czarterowana przez spółkę zależną Total Marine Fuels Global Solutions (TMFGS).
W lutym 2018 r. TMFGS i MOL podpisały umowę czarterową dla tego epokowego statku do bunkrowania LNG, którego budowa rozpoczęła się w Chinach w listopadzie 2018 r. w stoczni Hudong-Zhonghua Shipbuilding. Dostarczony w kwietniu 2020 roku, Gas Agility spełnia najwyższe standardy techniczne i środowiskowe, wykorzystując LNG jako paliwo napędowe i integrując pełne ponowne skroplenie odparowanego gazu.
Cieszymy się, że oficjalnie ochrzciliśmy Gas Agility, ponieważ rozpoczyna ona nowy rozdział w dostarczaniu czystszych paliw żeglugowych. Jej przybycie do Rotterdamu stanowi kulminację 3 lat pełnej poświęcenia pracy z MOL i Hudong-Zhonghua Shipbuilding w Szanghaju, polegającej na planowaniu, budowaniu i tworzeniu znaczących zmian w globalnych dostawach morskiego paliwa LNG. Zwinność w zakresie gazu jest wyraźnym dowodem naszego ciągłego dążenia do rozwijania kluczowych infrastruktur logistycznych LNG w głównych węzłach bunkrowania na całym świecie, pomagając branży żeglugowej w przejściu na bardziej zrównoważone rozwiązanie paliwowe - powiedział Jérôme Leprince-Ringuet, dyrektor zarządzający Total Marine Fuels Global Solutions
Dzięki pionierskiej
konstrukcji i innowacyjnemu wyposażeniu, Gas Agility jest branżową
premierą, która jest możliwa dzięki ścisłej współpracy między stocznią,
właścicielem, czarterującym i wieloma partnerami, w tym Bureau Veritas i
GTT.
Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w ten projekt. Jestem przekonany, że nasze przedsięwzięcie będzie wielkim kamieniem milowym i punktem zwrotnym w tym szybko zmieniającym się świecie. Przejście z ciężkiego oleju opałowego na LNG to konkurencyjne, przyjazne dla środowiska i natychmiast dostępne rozwiązanie dla transportu morskiego. Zapewniając zdolność do dostarczania LNG jako paliwa morskiego, partnerstwo to będzie liderem w przejściu do bardziej oszczędnego przemysłu - powiedział Takeshi Hashimoto, wiceprezes wykonawczy MOL
W grudniu 2019 roku TMFGS i
MOL podpisały długoterminową umowę czarterową na drugi duży bunkier
LNG, który ma zostać dostarczony w 2021 roku.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries