PMK
Francuska firma inżynierska Gaztransport & Technigaz (GTT) nabyła 100% kapitału zakładowego Marorka, islandzkiej firmy specjalizującej się w inteligentnym transporcie.
Marorka projektuje systemy monitorowania i optymalizacji energii morskiej dla statków, co pozwala im zmniejszyć wpływ na środowisko.
Islandzka firma, reprezentująca nowy kamień milowy w strategii cyfrowej GTT, jest „dobrym technicznym, handlowym i geograficznym uzupełnieniem” dla Ascenz, filii GTT z siedzibą w Singapurze.
- Cieszymy się, że możemy stać się częścią grupy GTT; połączenie sił z ekspertami Ascenza i GTT zwiększy naszą obecność na rynku - komentuje Darri Gunnarsson, CEO Marorka. - Podzielamy tę samą wizję inteligentnego transportu i jej rosnącego wkładu w poprawę wydajności operacyjnej i ekologicznej tej branży - dodał Gunnarsson.
- To przejęcie jest ważnym krokiem na cyfrowej mapie drogowej GTT. - Inteligentna wysyłka jest niezbędnym elementem pozwalającym branży transportowej na zmniejszenie wpływu na środowisko - powiedział Philippe Berterottière, prezes i dyrektor generalny GTT.
Transakcja finansowana gotówką nie będzie miała znaczącego wpływu na strukturę finansową grupy. Jak poinformowała francuska firma, poprzedni właściciele będą nadal zarządzać firmą oraz wniosą swój know-how i doświadczenie do strategii cyfrowej GTT.
Sektor żeglugi rozpoczął transformację środowiskową w styczniu 2020 roku, gdy weszło w życie nowe rozporządzenie IMO, nakładające znaczne ograniczenie emisji tlenku siarki. Ponadto IMO ogłosiło długoterminową strategię niskoemisyjną, w tym ambitne cele w zakresie dekarbonizacji. Oprócz wykorzystania LNG jako paliwa morskiego, osiągnięcie tych celów będzie wymagało inteligentnych technologii oprogramowania i analizy danych operacyjnych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny