Mitsubishi Heavy Industries (MHI) rozpoczęło nowy projekt z Mærsk Mc-Kinney Møller. Wszystko po to aby ocenić techniczne, finansowe i środowiskowe czynniki związane z modyfikacją istniejących statków na zeroemisyjne.
Tworząc plan przekształcenia istniejących statków napędzanych paliwami kopalnymi w statki neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, głównym celem jest zmniejszenie ryzyka inwestycyjnego związanego z przejściem na dekarbonizację.
Projekt obejmie ocenę techniczną aspektów bezpieczeństwa przy przerabianiu masowców czy tankowców na zasilanych amoniakiem, metanolem i innymi podobnymi paliwami. MHI przeanalizuje również wymagane wydatki, w tym koszty konwersji paliwa, inwestycje technologiczne, koszty paliwa i powiązane koszty wysyłki. Równolegle przeprowadzona zostanie ocena środowiskowa w celu oszacowania korzyści wynikających z redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) w okresie eksploatacji istniejącego statku. Partnerami MHI w projekcie są A.P. Møller - Mærsk, ABS, MAN, NYK, Seaspan Corporation i Total.
To już druga zapowiedź dotycząca dekarbonizacji w ciągu kilku tygodni. W zeszłym miesiącu MHI ogłosiło swój udział w badaniu Mærsk Mc-Kinney Møller Center dotyczącym wytycznych bezpiecznego stosowania amoniaku jako paliwa morskiego, we współpracy z LR.
Na znak międzysektorowego zapotrzebowania na zasoby zielonej energii, Mitsubishi Power, spółka zależna MHI, opracowuje 40-megawatowy turbogenerator, który może pracować na czystym amoniaku - "pierwsza skomercjalizowana turbina gazowa, w której jako paliwo używany jest wyłącznie amoniak" MHI przejęło Mitsubishi Power na początku tego roku, aby wykorzystać zasoby obu firm do dekarbonizacji.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza