PMK
Azjatyckie zapotrzebowanie na wysokosiarkowe paliwo morskie (HSFO) będzie powoli spadać, podczas gdy armatorzy będą powoli przechodzić na czystsze paliwa w celu spełnienia wchodzących regulacji morskich.
Analitycy i handlarze przewidują, że zapotrzebowanie na HSFO nie spadnie do zera, gdyż spora liczba jednostek instaluje płuczki spalin, które umożliwiają użycie ciężkiego paliwa i zarazem zmniejszenia emisji.
Od 1 stycznia przyszłego roku Międzynarodowa Organizacja Morska będzie wymagać od armatorów używania paliw o maksymalnej zawartości siarki 0,5 proc.
- Inwestujący w skrubery będą nadal używać paliwa morskiego o wysokiej zawartości siarki, chociaż w krótkim okresie widzimy znaczne zmniejszenie popytu - powiedział Sharon Weintraub, dyrektor generalny ds. zaopatrzenia i handlu na półkuli wschodniej w BP.
- Oczekujemy jednak, że z czasem nastąpi więcej inwestycji w skrubery, więc w okresie 2020-2024 możemy zauważyć wzrost popytu na te ciężkie paliwa - dodał.
Nawet przy przejściu na paliwa zgodne z normami, takie jak paliwo o niskiej zawartości oleju napędowego, HSFO powinno nadal stanowić około 15-20% całej mieszanki paliw morskich. Światowy przemysł żeglugowy zużywa obecnie około 3,6 miliona baryłek dziennie (bpd) HSFO.
Nowe przepisy IMO wpłyną na dostawy paliw do ponad 50 000 statków handlowych na całym świecie. Towarzystwo klasyfikacyjne DNV-GL przewiduje, że liczba statków z zainstalowanymi skruberami będzie stale rosła do około 3 800 w 2023 roku. Dane DNV-GL pokazują również, że większość statków wyposażonych w płuczki spalin to masowce.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny