PMK
A.P. Moller-Maersk, wiodący armator na świecie, powiedział w środę, że popyt na rynku rozwijał się „korzystniej niż pierwotnie oczekiwano” w drugim kwartale, zwiększając jego udziały o 7%.
Kryzys wywołany pandemią koronawirusa uderzył w transport kontenerowy, ponieważ łańcuchy dostaw zostały zakłócone, a podobnie jak działalność przedsiębiorstw i fabryk w Chinach, a później na całym świecie.
Jednak Maersk, który obsługuje jeden na pięć kontenerów wysyłanych drogą morską na całym świecie, obecnie oczekuje, że wolumeny spadną o 15-18% w drugim kwartale w porównaniu z poprzednią prognozą spadku o 20-25%.
Maersk oczekuje, że zysk EBITDA wyniesie „nieco powyżej” 1,5 mld USD osiągniętych w pierwszym kwartale. Maersk opublikuje pełne wyniki za drugi kwartał 19 sierpnia.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody