PMK
Grieg Star z siedzibą w Norwegii oraz G2 Ocean, połączą siły z innymi partnerami branży morskiej w celu zbadania wykonalności bezpiecznych autonomicznych statków głębinowych.
12 czerwca Norweska Rada Badawcza ogłosiła, że przyznaje ponad 20 milionów USD na norweski projekt badawczy SFI Autoship.
W ramach strategicznego projektu badane są metody i technologie umożliwiające bezpieczne i autonomiczne operacje statków morskich. Celem projektu jest zapewnienie wiodącej roli norweskich graczy w rozwoju automatyzacji statków, szczególnie w dziedzinie technologii, modeli biznesowych i bezpieczeństwa.
G2 Ocean i jeden z jego właścicieli, Grieg Star, są dwoma z 22 partnerów zaangażowanych w projekt. Wspólnie partnerzy wsparli Norweski Uniwersytet Nauki i Technologii (NTNU) w tworzeniu centrum badawczego poświęconego bezpiecznym statkom autonomicznym.
Finansowanie centrum wyniesie ponad 200 milionów NOK w ciągu ośmiu lat.
- To ekscytująca współpraca wiodących światowych badaczy i partnerów branżowych. Rozwijanie partnerstw i wspieranie wymiany wiedzy jest ważne, aby poprowadzić przemysł morski w kierunku cyfrowej przyszłości - powiedział Leif Arne Strømmen, wiceprezes G2 Ocean.
SFI Autoship opracuje nową wiedzę, metody, narzędzia, prototypy, technologię dla norweskiego przemysłu morskiego. Jego celem jest bycie „wiodącym na świecie” centrum badań i innowacji dla statków autonomicznych, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznych rozwiązań.
Grieg Star, wraz z G2 Ocean, przyczyni się do dwóch określonych badań:
Oceaniczny transport masowych ładunków
Zautomatyzowana nawigacja
Ulepszone i zautomatyzowane operacje przeładunkowe / operacje dźwigowe
Zautomatyzowana sterownia silnika
Transport morski bliskiego zasięgu i przybrzeżny
Projektowanie i operacje bezzałogowych statków, w tym automatyczne dokowanie i automatyczne cumowanie
Ulepszona logistyka, w tym port i zaplecze
Centrum kontroli na lądzie i komunikacja statek-brzeg
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?