PMK
A.P. Moller-Maersk obniżył swoją prognozę zysku za 2018 roku z powodu trudnych warunków rynkowych: niskich stawek frachtu, wysokich cen bunkra i zagrożeń geopolitycznych.
Obecnie Maersk przewiduje zysk EBITDA na poziomie 3,5-4,2 mld dolarów i ogółem pozytywny wynik na koniec roku 2018 roku. Poprzednio koncern przewidywał zysk EBITDA na poziomie 4-5 mld dolarów.
Zysk grupy w 1 kwartale wyniósł 2,76 mld dolarów , ale ogólny wynik po odliczeniu instrumentów finansowych i podatków wynosił 239 mln dolarów na minusie. Zysk EBITDA wzrósł za to o 5 proc. do 669 mln dolarów. Zarobek koncernu w segmencie transportu oceanicznego wyniósł zaledwie 492 mln dolarów, główny ze względu na większe wydatki na bunkier.
Maersk Line, zanotował zysk 584 mln dolarów w 2017 roku. To o wiele lepszy wynik niż rok temu, gdy koncern stracił 367 mln dolarów.
Przychody koncernu w zeszłym roku wzrosły o 14,9 proc, do 23,8 mld dolarów, o 3,1 mld dolarów więcej niż w 2016 roku. Wpływ na to miał 11,7 procentowy wzrost rejsów jednostek Maerska.
Wciąż kulą u nogi Maerska są sektory transportu i wydobycia ropy, z powodu kryzysu na rynku. Podobnie sprawa wyglądu w sektorze transportu kontenerowego. Mimo tego to w tym sektorze Soren Skou, prezes Maerska, widzi przyszłość koncernu.
Estonia równie popularna co Polska. Zaawizowano ponad 100 zawinięć wycieczkowców
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich