Duński koncern żeglugowy, A.P. Moller – Maersk, zanotował świetny wynik finansowy w 1 kwartale 2021 roku. W tym okresie firma zanotował zysk EBITDA w wysokości 4 mld dolarów, o 2,5 mld dolarów więcej niż rok temu. Przychody natomiast wzrosły o 30 proc., do 12,4 mld dolarów.
Firma odniosła korzyści z rosnącego popytu na rynku, na który wciąż miała wpływ pandemia i poważne zakłócenia w globalnych łańcuchach dostaw. Według firmy wyniki odzwierciedlają 5,7 proc. wzrost wolumenów, znaczny wzrost stawek frachtowych (o 35 proc.) i niższe ceny paliwa bunkrowego.
- Wysoki wzrost i rentowność wynikały z solidnego popytu w transporcie oceanicznymi, logistyce i terminalach. Silny popyt doprowadził do powstania zatorów w portach, co spowodowało wzrost stawek frachtowych do rekordowych poziomów - powiedział Søren Skou, dyrektor generalny A.P. Moller - Maersk.
EBITDA w sektorze transportu oceanicznego wyniosła 3,4 mld dolarów w porównaniu z 1,2 mld w I kwartale 2020 r. Przychody również wzrosły, do 9,5 mld z 7,2 mld dolarów.
Logistyka i usługi kontynuowały silny wzrost i wzrost przychodów, o 42 proc. w I kwartale do 2 mld dolarów, głównie dzięki wzrostowi organicznemu, ale także temu wynikającemu z przejęć Performance Team i KGH Customs Services. EBITDA wzrosła o 201 proc. do 205 mln dolarów w porównaniu do 68 mln r/r, a EBIT wzrósł do 139 mln dolarów w porównaniu do 29 mln w tym samym kwartale ubiegłego roku, częściowo dzięki zwiększeniu marży.
Ponadto, Gateway Terminals osiągnął dobre wyniki w pierwszym kwartale, przy wzroście przychodów o 24 proc. do 915 mln dolarów, głównie dzięki wyższym wolumenom i przychodom z magazynowania, podczas gdy EBITDA wzrosła o 52 proc. do 323 mln dolarów.
Wyniki pojawiły się w trwale trudnym środowisku, w którym kraje wciąż zmagają się ze skutkami pandemii.
- Ogólnie rzecz biorąc, możemy być bardzo zadowoleni z wyników działalności w tym kwartale. Wysoka rentowność doprowadziła do ROIC na poziomie 15,7 proc., a nasze silne wolne przepływy pieniężne dają nam możliwość dalszych inwestycji w transformację biznesu, przy jednoczesnym przyspieszeniu pozostałej części trwającego programu skupu akcji, a następnie rozpoczęciu nowego – podsumował Skou.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych