• <
PZT_1100x200_gif_2020

Bloomberg: Wyższe koszty frachtu morskiego kontenerów utrzymają się jeszcze przez długi czas

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Bloomberg: Wyższe koszty frachtu morskiego kontenerów utrzymają się jeszcze przez długi czas
Bloomberg: Wyższe koszty frachtu morskiego kontenerów utrzymają się jeszcze przez długi czas - GospodarkaMorska.pl
fot. GospodarkaMorska.pl

gm24

14.04.2021

Wysokie koszty frachtu morskiego kontenerów będą stałym składnikiem ceny kontraktów przez kolejne 12 miesięcy, co zmusi firmy do przeniesienia tych wydatków na konsumenta.

Cena transportu kontenera wysyłanego z Chin do USA i Europy oscyluje blisko rekordowej wysokości w ostatnich miesiącach, a warunki rynkowe sprzyjają dalszym wzrostom. Co więcej, nowe kontrakty podpisywane przez największych importerów w USA wskazują na kontynuację tego trendu.

Większość firm logistycznych, dużych detalistów i producentów podpisuje coroczne umowy z przewoźnikami oceanicznymi, aby zablokować zmiany stawek frachtu kontenerowego, w ramach indywidualnych negocjacji, które zwykle odbywają się o tej porze każdego roku.

Wzdłuż szlaku handlowego łączącego Azję z Ameryką Północną stawki kontraktów w ostatnich tygodniach wahają się od 2500 do 3000 dolarów za TEU- o 25% do 50% więcej niż rok temu, według George'a Griffithsa, redaktora naczelnego globalnego zespołu zajmującego się wyceną transportu kontenerów w S&P Global Platts.

Wyższe koszty wysyłki zostały wywołane przez kombinację czynników, w tym rosnący popyt, nasycenie portów i zbyt małą liczbę statków, dokerów i kierowców ciężarówek. Problemy są zbyt rozległe, aby można je było rozwiązać jakąkolwiek krótkoterminową poprawką, i wywołują efekt domina w łańcuchach dostaw w USA.

Dyrektor generalny producenta rowerów z Fairfield w New Jersey, który zatrudnia 225 pracowników i importuje części z Azji, powiedział, że jego koszty wysyłki wzrosły ponad dwukrotnie w ostatnich miesiącach. Ponadto kierowcy ciężarówek regularnie nie spotykają się na spotkaniach, aby odebrać towary z magazynów, a brak części uniemożliwia zaspokojenie popytu. Kent czterokrotnie podniósł ceny swoich rowerów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, częściowo ze względu na koszty transportu, surowców i taryf.

Gordon Downes, dyrektor generalny New York Shipping Exchange, internetowej platformy ładunkowej, powiedział, że większe firmy mogą często uzyskać lepsze stawki za wysyłkę dzięki wielkości swoich zamówień. Mniejsze jednak są zdane na łaskę kursów spot i wzrostów cen.

-Zwłaszcza jeśli nie jesteś naprawdę dużym dostawcą, który ma duży wpływ na proces negocjacyjny jesteś zmuszony zaakceptować te kontrakty” - powiedział Downes.

Światowa Rada Żeglugi, reprezentująca żeglugę liniową, stwierdziła, że największe trudności logistyczne występują na lądzie, a rynek napędzany jest podażą i popytem.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32123,00 $ tona 3,02% 17 maj
 Cynk 2954,00 $ tona 1,03% 17 maj
 Aluminium 2455,00 $ tona 0,70% 17 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.