PMK
Niektórzy z największych armatorów kontenerowych na świecie połączyli siły w celu utworzenia stowarzyszenia mającego na celu wprowadzenie nowych standardów technologii cyfrowej w żegludze.
Stowarzyszenie Digital Container Shipping Association (DCSA) zostało oficjalnie uruchomione 10 kwietnia w Amsterdamie, po uzyskaniu zgody organu regulacyjnego Federalnej Komisji Morskiej Stanów Zjednoczonych (FMC) w zeszłym miesiącu. Członkami stowarzyszenie są: MSC, A.P. Moller - Maersk, Hapag-Lloyd i Ocean Network Express a inni armatorzy mają dołączyć w przyszłości.
Plan utworzenia neutralnego stowarzyszenia non-profit dla przewoźników oceanicznych został po raz pierwszy ogłoszony w listopadzie 2018 roku. Stowarzyszenie, które koncentruje się na standaryzacji cyfryzacji w transporcie kontenerowym, rozpoczyna obecnie działalność z zespołem kierowniczym składającym się z najbardziej doświadczonych w branży osób. Jedną z nich jest Thomas Bagge z Maerska, który objął stanowisko prezesa.
- Po raz pierwszy od dwudziestu lat branża przewozów kontenerowych osiągnęła wspólny cel, jakim jest wspólne wejście w erę cyfrową. Dzięki zatwierdzeniu regulacyjnemu oczekujemy, że stowarzyszenie podejmie pracę i zacznie współpracować z wieloma członkami naszej branży - powiedział André Simha, dyrektor w MSC Mediterranean Shipping Company i przewodniczący rady nadzorczej DCSA.
Jednym z pierwszych projektów stowarzyszenia będzie skupienie się na standardach cyfrowych w celu rozwiązania problemu braku wspólnych podstaw technicznych interfejsów i danych. Podjęte prace będą korzystne dla całej branży, ponieważ wszystkie standardy będą jawnie publikowane i dostępne bezpłatnie dla zainteresowanych stron zewnętrznych.
Stowarzyszenie zlokalizowano w neutralnym Amsterdamie, który nie jest faworyzowaną lokacją przez żadnego z członków grupy. Jednocześnie stowarzyszenie twierdzi, że lokalizacja zapewnia bliskość infrastruktury transportowej, a także atrakcyjną lokalizację dla utalentowanych pracowników.
- DCSA działa na korzyść całej branży przewozów kontenerowych, dlatego ważne było dla nas, aby siedziba główna znajdowała się na neutralnym gruncie - powiedział Simha.
DCSA prowadzi także rozmowy z wieloma innymi liniami kontenerowymi na całym świecie, które są zainteresowane przyłączeniem się. Przygotowania do dołączenia dwóch kolejnych spółek już trwają.
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024