PMK
Niektórzy z największych armatorów kontenerowych na świecie połączyli siły w celu utworzenia stowarzyszenia mającego na celu wprowadzenie nowych standardów technologii cyfrowej w żegludze.
Stowarzyszenie Digital Container Shipping Association (DCSA) zostało oficjalnie uruchomione 10 kwietnia w Amsterdamie, po uzyskaniu zgody organu regulacyjnego Federalnej Komisji Morskiej Stanów Zjednoczonych (FMC) w zeszłym miesiącu. Członkami stowarzyszenie są: MSC, A.P. Moller - Maersk, Hapag-Lloyd i Ocean Network Express a inni armatorzy mają dołączyć w przyszłości.
Plan utworzenia neutralnego stowarzyszenia non-profit dla przewoźników oceanicznych został po raz pierwszy ogłoszony w listopadzie 2018 roku. Stowarzyszenie, które koncentruje się na standaryzacji cyfryzacji w transporcie kontenerowym, rozpoczyna obecnie działalność z zespołem kierowniczym składającym się z najbardziej doświadczonych w branży osób. Jedną z nich jest Thomas Bagge z Maerska, który objął stanowisko prezesa.
- Po raz pierwszy od dwudziestu lat branża przewozów kontenerowych osiągnęła wspólny cel, jakim jest wspólne wejście w erę cyfrową. Dzięki zatwierdzeniu regulacyjnemu oczekujemy, że stowarzyszenie podejmie pracę i zacznie współpracować z wieloma członkami naszej branży - powiedział André Simha, dyrektor w MSC Mediterranean Shipping Company i przewodniczący rady nadzorczej DCSA.
Jednym z pierwszych projektów stowarzyszenia będzie skupienie się na standardach cyfrowych w celu rozwiązania problemu braku wspólnych podstaw technicznych interfejsów i danych. Podjęte prace będą korzystne dla całej branży, ponieważ wszystkie standardy będą jawnie publikowane i dostępne bezpłatnie dla zainteresowanych stron zewnętrznych.
Stowarzyszenie zlokalizowano w neutralnym Amsterdamie, który nie jest faworyzowaną lokacją przez żadnego z członków grupy. Jednocześnie stowarzyszenie twierdzi, że lokalizacja zapewnia bliskość infrastruktury transportowej, a także atrakcyjną lokalizację dla utalentowanych pracowników.
- DCSA działa na korzyść całej branży przewozów kontenerowych, dlatego ważne było dla nas, aby siedziba główna znajdowała się na neutralnym gruncie - powiedział Simha.
DCSA prowadzi także rozmowy z wieloma innymi liniami kontenerowymi na całym świecie, które są zainteresowane przyłączeniem się. Przygotowania do dołączenia dwóch kolejnych spółek już trwają.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny