ew
DFDS przystąpiło do koalicji „Getting to Zero”. Strategicznym celem tej grupy jest systematyczne zwiększanie znaczenia na rynku jednostek, które nie emitują szkodliwych dla środowiska związków.
Wstępując w szeregi organizacji, DFDS zobowiązało się do wzmocnienia wysiłków na rzecz przeobrażeń, które sprawią, że eksploatowana flota będzie znacznie bardziej przyjazna otoczeniu. Oznacza to działania, których celem jest rozwój ekologicznych promów oraz regularne wdrażanie kolejnych jednostek „zero emission”.
Zgodnie z założeniami, członkowie inicjatywy mają zintensyfikować działania, dzięki którym przed 2030 r. liczba statków, które są neutralne dla środowiska, ma dynamicznie rosnąć. Podobne wysiłki mają pomóc w osiągnięciu celu, jakim jest ograniczenie poziomu emisji gazów cieplarnianych o 50 procent w porównaniu ze stanem z 2008 r.
„Chcemy być częścią projektu rozwoju technologii, które przed 2030 r. pozwolą na to, by jednostki 'zero emission' oraz paliwa bezemisyjne urealniły się pod względem technologicznym, były bezpieczne oraz możliwe do wykorzystania komercyjnego przez żeglugę” - powiedział Torben Carlsen z DFDS. „Inicjatywa ta cieszy się wsparciem ponad 70 organizacji, które przystąpiły do koalicji. Poparło ją również 10 krajów z 5 kontynentów”.
Koalicja „Getting to Zero” została oficjalnie powołana do życia w trakcie odbywającego się we wrześniu Szczytu Klimatycznego Organizacji Narodów Zjednoczonych w Nowym Jorku.
Poza DFDS, wśród członków koalicji znalazły się również m.in.: Wärtsilä, Lloyd's Register, Shell, A.P. Moller – Maersk czy porty w Aarhus, Rotterdamie i Antwerpii.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny