• <
KONGSBERG_2023

Ursula von der Leyen matką chrzestną statku napędzanego metanolem od Maersk

rk

07.06.2023 15:52 Źródło: Maersk
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Ursula von der Leyen matką chrzestną statku napędzanego metanolem od Maersk

Partnerzy portalu

Maersk

Przewodnicząca Komisji Europejskiej oficjalnie nada nazwę transportowcowi podczas ceremonii w Kopenhadze 14 września, gdzie statek wyruszy w swój dziewiczy rejs, a następnie uda się na swoją regularną trasę operacyjną na Morzu Bałtyckim. 172-metrowa jednostka pływająca pod duńską banderą ma się stać kamieniem milowym w planach Maersk dotyczących osiągnięcia przez firmę zerowej emisji CO2 do 2040 roku.

Kontenerowiec o pojemności 2100 TEU pozostanie w obszarze Toldboden w kopenhaskim porcie przez około tydzień. Będzie centralnym punktem kilku wydarzeń i działań związanych z wysiłkami branży morskiej na rzecz dekarbonizacji żeglugi. Statek zapewni marynarzom Maersk rzeczywiste doświadczenie operacyjne w obsłudze nowych silników i wykorzystaniu zielonego metanolu jako paliwa, ponieważ firma przygotowuje się do przyjęcia floty nowych, dużych oceanicznych statków napędzanych silnikami metanolowymi od 2024 roku.

- Jeszcze kilka lat temu ten statek był jedynie wizją. Teraz jest rzeczywistością i jesteśmy zaszczyceni, że Ursula von der Leyen zgodziła się zostać jego matką chrzestną. Komisja Europejska, a zwłaszcza jej przewodnicząca, odegrały kluczową rolę w kierowaniu kontynentu europejskiego ku ambitnej, zielonej przyszłości. Nasz nowy statek służy jako konkretny przykład transformacji wspieranych przez politykę UE. To naprawdę ucieleśnienie Zielonego Ładu w działaniu - powiedział dyrektor generalny A.P. Moller - Maersk Vincent Clerc.

Aby osiągnąć ambitny cel zerowej emisji CO2 do 2040 roku, A.P. Moller - Maersk dąży do transportu co najmniej 25% ładunków oceanicznych przy użyciu ekologicznych paliw do 2030 roku, w porównaniu do poziomu bazowego z 2020 roku. Przełomowy statek dostawczy jest ważnym krokiem w kierunku długoterminowego celu, jakim jest stopniowe odnawianie całej floty, aby działała wyłącznie na paliwach ekologicznych. W planach jest wcielenie do floty 18 dużych statków oceanicznych o pojemności 16 000-17 200 TEU, których dostawę zaplanowano na lata 2024 i 2025.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.