Przewodnicząca Komisji Europejskiej oficjalnie nada nazwę transportowcowi podczas ceremonii w Kopenhadze 14 września, gdzie statek wyruszy w swój dziewiczy rejs, a następnie uda się na swoją regularną trasę operacyjną na Morzu Bałtyckim. 172-metrowa jednostka pływająca pod duńską banderą ma się stać kamieniem milowym w planach Maersk dotyczących osiągnięcia przez firmę zerowej emisji CO2 do 2040 roku.
Kontenerowiec o pojemności 2100 TEU pozostanie w obszarze Toldboden w kopenhaskim porcie przez około tydzień. Będzie centralnym punktem kilku wydarzeń i działań związanych z wysiłkami branży morskiej na rzecz dekarbonizacji żeglugi. Statek zapewni marynarzom Maersk rzeczywiste doświadczenie operacyjne w obsłudze nowych silników i wykorzystaniu zielonego metanolu jako paliwa, ponieważ firma przygotowuje się do przyjęcia floty nowych, dużych oceanicznych statków napędzanych silnikami metanolowymi od 2024 roku.
Naming the world’s first container vessel sailing on green methanol🚢
— Maersk (@Maersk) June 6, 2023
President of the @EU_Commission, @vonderleyen, will formally name the vessel in Sept before it begins its operational route in the Baltic Sea🌍https://t.co/I52XAivu2c#Maersk #Decarbonisation #Sustainability pic.twitter.com/6EkAjw5drF
- Jeszcze kilka lat temu ten statek był jedynie wizją. Teraz jest rzeczywistością i jesteśmy zaszczyceni, że Ursula von der Leyen zgodziła się zostać jego matką chrzestną. Komisja Europejska, a zwłaszcza jej przewodnicząca, odegrały kluczową rolę w kierowaniu kontynentu europejskiego ku ambitnej, zielonej przyszłości. Nasz nowy statek służy jako konkretny przykład transformacji wspieranych przez politykę UE. To naprawdę ucieleśnienie Zielonego Ładu w działaniu - powiedział dyrektor generalny A.P. Moller - Maersk Vincent Clerc.
Aby osiągnąć ambitny cel zerowej emisji CO2 do 2040 roku, A.P. Moller - Maersk dąży do transportu co najmniej 25% ładunków oceanicznych przy użyciu ekologicznych paliw do 2030 roku, w porównaniu do poziomu bazowego z 2020 roku. Przełomowy statek dostawczy jest ważnym krokiem w kierunku długoterminowego celu, jakim jest stopniowe odnawianie całej floty, aby działała wyłącznie na paliwach ekologicznych. W planach jest wcielenie do floty 18 dużych statków oceanicznych o pojemności 16 000-17 200 TEU, których dostawę zaplanowano na lata 2024 i 2025.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów