• <
nauta_2024

Ursula von der Leyen matką chrzestną statku napędzanego metanolem od Maersk

rk

07.06.2023 15:52 Źródło: Maersk
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Ursula von der Leyen matką chrzestną statku napędzanego metanolem od Maersk
Maersk

Przewodnicząca Komisji Europejskiej oficjalnie nada nazwę transportowcowi podczas ceremonii w Kopenhadze 14 września, gdzie statek wyruszy w swój dziewiczy rejs, a następnie uda się na swoją regularną trasę operacyjną na Morzu Bałtyckim. 172-metrowa jednostka pływająca pod duńską banderą ma się stać kamieniem milowym w planach Maersk dotyczących osiągnięcia przez firmę zerowej emisji CO2 do 2040 roku.

Kontenerowiec o pojemności 2100 TEU pozostanie w obszarze Toldboden w kopenhaskim porcie przez około tydzień. Będzie centralnym punktem kilku wydarzeń i działań związanych z wysiłkami branży morskiej na rzecz dekarbonizacji żeglugi. Statek zapewni marynarzom Maersk rzeczywiste doświadczenie operacyjne w obsłudze nowych silników i wykorzystaniu zielonego metanolu jako paliwa, ponieważ firma przygotowuje się do przyjęcia floty nowych, dużych oceanicznych statków napędzanych silnikami metanolowymi od 2024 roku.

- Jeszcze kilka lat temu ten statek był jedynie wizją. Teraz jest rzeczywistością i jesteśmy zaszczyceni, że Ursula von der Leyen zgodziła się zostać jego matką chrzestną. Komisja Europejska, a zwłaszcza jej przewodnicząca, odegrały kluczową rolę w kierowaniu kontynentu europejskiego ku ambitnej, zielonej przyszłości. Nasz nowy statek służy jako konkretny przykład transformacji wspieranych przez politykę UE. To naprawdę ucieleśnienie Zielonego Ładu w działaniu - powiedział dyrektor generalny A.P. Moller - Maersk Vincent Clerc.

Aby osiągnąć ambitny cel zerowej emisji CO2 do 2040 roku, A.P. Moller - Maersk dąży do transportu co najmniej 25% ładunków oceanicznych przy użyciu ekologicznych paliw do 2030 roku, w porównaniu do poziomu bazowego z 2020 roku. Przełomowy statek dostawczy jest ważnym krokiem w kierunku długoterminowego celu, jakim jest stopniowe odnawianie całej floty, aby działała wyłącznie na paliwach ekologicznych. W planach jest wcielenie do floty 18 dużych statków oceanicznych o pojemności 16 000-17 200 TEU, których dostawę zaplanowano na lata 2024 i 2025.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.