Norweskie przedsiębiorstwo technologiczne zaprezentowało szereg nowych projektów jednostek nawodnych do obsługi branży offshore w ramach swojego portfolio. Nowe statki do obsługi kotwic (AHT) oraz do zaopatrywania platform (PSV) mogą być zasilane w alternatywne źródła energii i paliwa, takie jak metanol, amoniak i baterie hybrydowe.
Konstrukcje AHT i PSV otrzymały zatwierdzenie od towarzystwa klasyfikacyjnego DNV do pracy z silnikami zasilanymi amoniakiem i mogą zawierać opcję hybrydową typu plug-in z możliwością ładowania na morzu, aby umożliwić bezemisyjną pracę z zasilaniem akumulatorowym.
- Statki firmy były wzorem dla branży offshore przez ostatnie 50 lat. Te najnowsze projekty łączą dziesięciolecia doświadczeń i najnowsze innowacyjne technologie od Kongsberga, aby zaoferować klientom statki nowej generacji. Projekty statków nadal ewoluują, a zmiany w przepisach i niepewność co do preferowanych paliw spowodowały zapotrzebowanie na tworzenie jednostek, które będą gotowe na przyszłość. Dadzą też ich właścicielom pewność inwestowania, wiedząc, że statki mogą zostać dostosowane do przyszłych wymagań - powiedział dyrektor ds. rozwiązań do projektowania statków w Kongsberg Maritime Einar Vegsund.
Wybór projektów statków do obsługi kotwic, znana jako UT 7800, będzie ostatecznie obejmować cztery rozmiary, od małych do bardzo dużych, z uciągiem 180 ton dla małej wersji, wzrastającym do ponad 400 ton dla największej wersji statku. Została stworozna z myślą o początkowej eksploatacji na tradycyjnym rynku obsługi kotwic w przemyśle naftowym i gazowym, ale można go bardzo łatwo dostosować do przyszłych projektów związanych z energią morską, takich jak morska energia wiatrowa. Seria UT 7800 ma być więc uniwersalna, przeznaczona do radzenia sobie z obsługą niemal każdej infrastruktury morskiej, w tym też związanej z wydobyciem ropy i gazu.
- Włożyliśmy wiele pracy w zapewnienie, że ta nowa seria statków zapewni właścicielom zmniejszenie wpływu na środowisko. Korzystaliśmy z wyników licznych programów badawczo-rozwojowych, w tym optymalizacji hydrodynamicznej, oceny ładowania akumulatorów na morzu i we współpracy z Amon Maritime uzyskaliśmy zasadniczą zgodę na stosowanie amoniaku jako paliwa. Jedną z największych innowacji w konstrukcji urządzenia do obsługi kotwic jest znaczne zmniejszenie zużycia energii podczas operacji kotwiczenia, osiąganego przez zastosowanie systemu napinania krzyżowego, w którym testowanie obciążenia kotwic będzie wykorzystywać moc wciągarek, a nie przez podejście jednego lub więcej statków wykorzystujących siłę uciągu i moc silnika. Takie podejście doprowadzi do znacznych oszczędności kosztów operacyjnych, umożliwiając obsługę tego kluczowego zadania na morzu przez jeden statek - zaznaczył główny projektant statków specjalistycznych w Kongsberg Maritime Martijn de Jongh.
Druga z kolei nowa seria statków została zaprojektowana z myślą o obsłudze platform wiertniczych. Określona jako UT 740 ma posiadać niezbędne cechy, aby sprostać najnowszym przepisom dotyczącym transportu produktów płynnych oraz rosnącym wymaganiom dotyczącym obniżania emisji CO2, dekarbonizacji żeglugi, a także przejścia na zielone paliwa. Gama projektów obejmuje różnorodne opcje dotyczące rodzaju i objętości ładunku, a także powierzchni pokładu ładunkowego, które można skonfigurować w zależności od profilu operacyjnego statku. Przestrzeń ładunkowa została przeprojektowana i ma zapewniać opcje dla różnych produktów zgodnych z najnowszymi przepisami OSV Chemical Code, zapewniając bezpieczny transport i przechowywanie materiałów niebezpiecznych, przy jednoczesnej optymalizacji układu strukturalnego.
Duże dostawy i małe zamówienia. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 32-37/2023)
W stoczni Meyer Werft odbyła się ceremonia cięcia blach pod budowę wycieczkowca Asuka III
Singapur z technologią wykrywającą łodzie pirackie
Crowley prezentuje innowacyjną koncepcję statku do wytwarzania energii jądrowej
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Dekarbonizacja na statkach. Koszty w portach i u gestorów ładunków. 5 kluczowych działań +1