• <
nauta_2024

Kongsberg Maritime przedstawia projekty statków offshore nowej generacji

rk

06.06.2023 13:01 Źródło: Kongsberg
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Kongsberg Maritime przedstawia projekty statków offshore nowej generacji

Partnerzy portalu

Norweskie przedsiębiorstwo technologiczne zaprezentowało szereg nowych projektów jednostek nawodnych do obsługi branży offshore w ramach swojego portfolio. Nowe statki do obsługi kotwic (AHT) oraz do zaopatrywania platform (PSV) mogą być zasilane w alternatywne źródła energii i paliwa, takie jak metanol, amoniak i baterie hybrydowe.

Konstrukcje AHT i PSV otrzymały zatwierdzenie od towarzystwa klasyfikacyjnego DNV do pracy z silnikami zasilanymi amoniakiem i mogą zawierać opcję hybrydową typu plug-in z możliwością ładowania na morzu, aby umożliwić bezemisyjną pracę z zasilaniem akumulatorowym.

- Statki firmy były wzorem dla branży offshore przez ostatnie 50 lat. Te najnowsze projekty łączą dziesięciolecia doświadczeń i najnowsze innowacyjne technologie od Kongsberga, aby zaoferować klientom statki nowej generacji. Projekty statków nadal ewoluują, a zmiany w przepisach i niepewność co do preferowanych paliw spowodowały zapotrzebowanie na tworzenie jednostek, które będą gotowe na przyszłość. Dadzą też ich właścicielom pewność inwestowania, wiedząc, że statki mogą zostać dostosowane do przyszłych wymagań - powiedział dyrektor ds. rozwiązań do projektowania statków w Kongsberg Maritime Einar Vegsund.

Wybór projektów statków do obsługi kotwic, znana jako UT 7800, będzie ostatecznie obejmować cztery rozmiary, od małych do bardzo dużych, z uciągiem 180 ton dla małej wersji, wzrastającym do ponad 400 ton dla największej wersji statku. Została stworozna z myślą o początkowej eksploatacji na tradycyjnym rynku obsługi kotwic w przemyśle naftowym i gazowym, ale można go bardzo łatwo dostosować do przyszłych projektów związanych z energią morską, takich jak morska energia wiatrowa. Seria UT 7800 ma być więc uniwersalna, przeznaczona do radzenia sobie z obsługą niemal każdej infrastruktury morskiej, w tym też związanej z wydobyciem ropy i gazu.

 - Włożyliśmy wiele pracy w zapewnienie, że ta nowa seria statków zapewni właścicielom zmniejszenie wpływu na środowisko. Korzystaliśmy z wyników licznych programów badawczo-rozwojowych, w tym optymalizacji hydrodynamicznej, oceny ładowania akumulatorów na morzu i we współpracy z Amon Maritime uzyskaliśmy zasadniczą zgodę na stosowanie amoniaku jako paliwa. Jedną z największych innowacji w konstrukcji urządzenia do obsługi kotwic jest znaczne zmniejszenie zużycia energii podczas operacji kotwiczenia, osiąganego przez zastosowanie systemu napinania krzyżowego, w którym testowanie obciążenia kotwic będzie wykorzystywać moc wciągarek, a nie przez podejście jednego lub więcej statków wykorzystujących siłę uciągu i moc silnika. Takie podejście doprowadzi do znacznych oszczędności kosztów operacyjnych, umożliwiając obsługę tego kluczowego zadania na morzu przez jeden statek - zaznaczył główny projektant statków specjalistycznych w Kongsberg Maritime Martijn de Jongh.

Druga z kolei nowa seria statków została zaprojektowana z myślą o obsłudze platform wiertniczych. Określona jako UT 740 ma posiadać niezbędne cechy, aby sprostać najnowszym przepisom dotyczącym transportu produktów płynnych oraz rosnącym wymaganiom dotyczącym obniżania emisji CO2, dekarbonizacji żeglugi, a także przejścia na zielone paliwa. Gama projektów obejmuje różnorodne opcje dotyczące rodzaju i objętości ładunku, a także powierzchni pokładu ładunkowego, które można skonfigurować w zależności od profilu operacyjnego statku. Przestrzeń ładunkowa została przeprojektowana i ma zapewniać opcje dla różnych produktów zgodnych z najnowszymi przepisami OSV Chemical Code, zapewniając bezpieczny transport i przechowywanie materiałów niebezpiecznych, przy jednoczesnej optymalizacji układu strukturalnego.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.