Ministerstwo Rozwoju i Technologii (MRiT) przyzna grant Kongsberg Maritime Poland na rozwój centrum badawczo-rozwojowego w Szczecinie, podała Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH), obsługująca wniosek spółki o wsparcie. Co drugi wsparty przez PAIH w 2022 roku projekt pochodził z branży BSS/B+R.
Kongsberg Maritime Poland na realizację inwestycji otrzyma grant rządowy w wysokości 744 750 zł. Wsparcie jest przyznawane na podstawie „Programu wspierania inwestycji o istotnym znaczeniu dla gospodarki polskiej na lata 2011-2030”. Eksperci PAIH zapewnili doradztwo w zakresie pomocy publicznej i obsługę wniosku o jej uzyskanie. W ubiegłym roku ponad 70 wspieranych przez Agencję projektów BSS/B+R doczekało się pozytywnej decyzji inwestycyjnej.
Grupa Kongsberg zajmuje się opracowywaniem zaawansowanych technologicznie systemów i rozwiązań dla klientów z branży morskiej, obronnej, lotniczej, naftowo-gazowej oraz energii odnawialnej. Kongsberg Maritime Poland działa w Szczecinie od 2005 roku. Inwestycja ma na celu rozwój możliwości badawczo-rozwojowych spółki. Pomóc ma w tym zatrudnienie zespołu kilkudziesięciu fachowców. W komunikacie podano, że inwestor planuje rozbudowę laboratorium oraz zatrudnienie 60 specjalistów na stanowiskach inżynierów oprogramowania, testerów, managerów, a także finansowanie szkoleń.
Kongsberg Maritime Poland należy do światowej sieci oddziałów firmy Kongsberg. Specjalizuje się w usługach oraz sprzedaży rozwiązań dla rynku elektroniki morskiej oraz technologii informacyjnych, a także w obsłudze serwisowej urządzeń elektroniki okrętowej.
- Na przestrzeni ostatnich 15 lat stale rozwijaliśmy portfolio usług o wysokiej wartości dodanej. Otwarcie centrum badań i rozwoju oprogramowania wpisuje się w dalszą strategię ekspansji naszej firmy opartą na trzech filarach: ludziach, kompetencjach oraz światowej klasy produktach i usługach. Ambitny plan rozwoju centrum pozwoli nam na wykorzystanie synergii pomiędzy ścisłą nautyczną wiedzą domenową a innowacjami technologicznymi tak ważnymi w cyfrowej rzeczywistości – podkreśla w komunikacie PAIH dyrektor zarządzający Kongsberg Maritime Poland, Radosław Sochanowski.
Realizacja inwestycji obejmuje także współpracę z Politechniką Morską w Szczecinie i Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym. Władze uczelni zaznaczają, że możliwość współpracy w tym projekcie jest dla nich szansą na dalszy rozwój specjalistycznej wiedzy i wykorzystanie szerokiego zaplecza kadrowego.
Fot. Depositphotos
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów