W fińskiej stoczni trwają przygotowania do rozpoczęcia prób morskich ekologicznego wycieczkowca napędzanego metanolem, budowanego dla TUI Cruises, części koncernu Royal Carribean. To ostatnia jednostka z budowanej serii, którą wyróżnia możliwość zasilania ekologicznym paliwem, w myśl dekarbonizacji żeglugi.
W zeszłym tygodniu po raz pierwszy uruchomiono napęd statku. MS7 ma dwa silniki elektryczne o mocy 14 MW, podłączone do dwóch 57-metrowych linii osiowych, które obracają śruby napędowe statku. Linia osi została zbudowana od początku do końca w stoczni Meyer Turku. Jej montaż wymagał niezwykłej precyzji, z racji na ścisłe dopasowanie elementów i spełnienie wynikających z tego wymagań konstrukcyjnych.
Fot. Meyer Turku
Uruchomienie napędu oznacza, że silniki i konwertery statku są już okablowane i podłączone, a ich wewnętrzne testy zostały zakończone. Następnym krokiem jest przygotowanie statku do prób morskich.
Budowę Mein Shiff 7 rozpoczęto w czerwcu 2022 roku, a w marcu ub. r. rozpoczęto montaż kadłuba. Wodowanie nastąpiło w grudniu 2023 roku. Statek wycieczkowy zostanie sklasyfikowany przez towarzystwo klasyfikacyjne DNV, a zakończenie budowy zaplanowano na bieżący rok. Mein Schiff 7 ma ponad 300 metrów długości i 15 pokładów, na których znajduje się 1461 kabin dla 2 894 pasażerów. Załoga liczy 1 000 osób. Pojemność wycieczkowca wynosi 111 500 GT.
W sierpniu ubiegłego roku do Gdyni, podczas sezonu turystycznego, wszedł bliźniaczy Mein Shiff 6, posiadający zbliżone rozmiary, o czym wspominaliśmy w artykule na ten temat.
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC