W fińskiej stoczni trwają przygotowania do rozpoczęcia prób morskich ekologicznego wycieczkowca napędzanego metanolem, budowanego dla TUI Cruises, części koncernu Royal Carribean. To ostatnia jednostka z budowanej serii, którą wyróżnia możliwość zasilania ekologicznym paliwem, w myśl dekarbonizacji żeglugi.
W zeszłym tygodniu po raz pierwszy uruchomiono napęd statku. MS7 ma dwa silniki elektryczne o mocy 14 MW, podłączone do dwóch 57-metrowych linii osiowych, które obracają śruby napędowe statku. Linia osi została zbudowana od początku do końca w stoczni Meyer Turku. Jej montaż wymagał niezwykłej precyzji, z racji na ścisłe dopasowanie elementów i spełnienie wynikających z tego wymagań konstrukcyjnych.

Fot. Meyer Turku
Uruchomienie napędu oznacza, że silniki i konwertery statku są już okablowane i podłączone, a ich wewnętrzne testy zostały zakończone. Następnym krokiem jest przygotowanie statku do prób morskich.
Budowę Mein Shiff 7 rozpoczęto w czerwcu 2022 roku, a w marcu ub. r. rozpoczęto montaż kadłuba. Wodowanie nastąpiło w grudniu 2023 roku. Statek wycieczkowy zostanie sklasyfikowany przez towarzystwo klasyfikacyjne DNV, a zakończenie budowy zaplanowano na bieżący rok. Mein Schiff 7 ma ponad 300 metrów długości i 15 pokładów, na których znajduje się 1461 kabin dla 2 894 pasażerów. Załoga liczy 1 000 osób. Pojemność wycieczkowca wynosi 111 500 GT.
W sierpniu ubiegłego roku do Gdyni, podczas sezonu turystycznego, wszedł bliźniaczy Mein Shiff 6, posiadający zbliżone rozmiary, o czym wspominaliśmy w artykule na ten temat.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów