Norwegian Cruise Line złożył we włoskiej stoczni Fincantieri zamówienie na cztery nowe wycieczkowce z opcją na kolejne cztery. To największe zamówienie w historii firmy.
Jak donosi Reuters, Norwegian zamówi osiem nowych statków, które będą docelowo pływać w ramach trzech marek należących do holdingu. Dostawy jednostek zaplanowano na lata 2026-36. Według szefów Norwegian jest to efekt rosnącego rynku rejsów wycieczkowych.
– To pokazuje nasz optymizm co do przyszłości tej branży – przekazał agencji Reutera Harry Sommer, dyrektor generalny Norwegian.
Jak powiedział Sommer, nowe zamówienia nie zwiększą znacząco wymogów w zakresie nakładów inwestycyjnych spółki. Przyznał jednak, że nowe statki są droższe od poprzednich, co nie powinno być zaskoczeniem, biorąc pod uwagę inflację i wzrost kosztów pracy. Norwegian nie ujawnił kosztów umowy ze stocznią, ale Reuters podał, że firma zaciągnęła kredyty denominowane w euro o wartości około 1,5 mld dolarów, co ma częściowo pokryć budowę czterech pierwszych statków. Jednostki te będzie budować znana z wycieczkowców włoska stocznia Fincantieri. Jednocześnie stocznia poinformowała, że podpisany został list intencyjny dotyczący budowy pozostałych czterech w przyszłości.
W 2025 roku nastąpić ma otwarcie nowego nabrzeża na prywatnej firmie na Bahamach należącej do Norwegian. Inwestycja pochłonie 150 mln dolarów, ale według spółki pozwoli na zwiększenie ilości gości przypływających w te okolice o połowę.
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym