Norwegian Cruise Line złożył we włoskiej stoczni Fincantieri zamówienie na cztery nowe wycieczkowce z opcją na kolejne cztery. To największe zamówienie w historii firmy.
Jak donosi Reuters, Norwegian zamówi osiem nowych statków, które będą docelowo pływać w ramach trzech marek należących do holdingu. Dostawy jednostek zaplanowano na lata 2026-36. Według szefów Norwegian jest to efekt rosnącego rynku rejsów wycieczkowych.
– To pokazuje nasz optymizm co do przyszłości tej branży – przekazał agencji Reutera Harry Sommer, dyrektor generalny Norwegian.
Jak powiedział Sommer, nowe zamówienia nie zwiększą znacząco wymogów w zakresie nakładów inwestycyjnych spółki. Przyznał jednak, że nowe statki są droższe od poprzednich, co nie powinno być zaskoczeniem, biorąc pod uwagę inflację i wzrost kosztów pracy. Norwegian nie ujawnił kosztów umowy ze stocznią, ale Reuters podał, że firma zaciągnęła kredyty denominowane w euro o wartości około 1,5 mld dolarów, co ma częściowo pokryć budowę czterech pierwszych statków. Jednostki te będzie budować znana z wycieczkowców włoska stocznia Fincantieri. Jednocześnie stocznia poinformowała, że podpisany został list intencyjny dotyczący budowy pozostałych czterech w przyszłości.
W 2025 roku nastąpić ma otwarcie nowego nabrzeża na prywatnej firmie na Bahamach należącej do Norwegian. Inwestycja pochłonie 150 mln dolarów, ale według spółki pozwoli na zwiększenie ilości gości przypływających w te okolice o połowę.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów