Linie wycieczkowe Carnival Corporation złożyły drugie w ciągu dwóch miesięcy zamówienie na duży statek wycieczkowy. Wybuduje go niemiecka stocznia Meyer Werft.
W połowie lutego Carnival Corporation złożyła pierwsze od pięciu lat zamówienie na nowy wycieczkowiec. Umowę z niemiecką spółką stoczniową Meyer Werft uznano za znak odbudowania się branży wycieczkowej po trudnym okresie pandemicznym i postpandemicznym. Potwierdzeniem tego wydaje się być informacja o kolejnym nowym zamówieniu, jakie Carnival złożył w Meyer Werft w kwietniu.
Nowy statek będzie piątą jednostką linii powstałą na platformie Excel, która zadebiutowała wraz z wprowadzonym do eksploatacji w 2018 statkiem AIDAnova, będącym jednocześnie pierwszym wycieczkowcem w pełni zasilanym LNG. Łącznie, dla wszystkich linii budujących nowe statki w Meyer Werft, powstało już dziesięć statków bazujących na tej platformie.
Josh Weinstein, dyrektor generalny Carnival Corporation, powiedział, że nowe zamówienia to efekt dobrych wyników i przyjętej strategii mierzonego wzrostu przepustowości.
– Ta strategia mierzonego wzrostu przepustowości spowoduje, że począwszy od 2027 r. będziemy dodawać od 2027 r. jeden do dwóch statków rocznie, a w nadchodzących miesiącach będziemy określać dodatkowe plany dotyczące floty dla naszych linii wycieczkowych, aby sprostać zapotrzebowaniu na przepustowość i poprawić realizację wszystkich aspektów naszej działalności, z korzyścią w postaci uzyskania wyższego zwrotu z zainwestowanego kapitału.
Zamówiony statek będzie powstawał w niemieckim Papenburgu. W tym samym miejscu zbudowano jeden z nowszych statków linii – Carnival Jubilee, który wszedł do eksploatacji w zeszłym roku. Statek, który zamówiono w lutym, również będzie powstawał w Niemczech. Poprzednie wycieczkowce linii – Mardi Gras (2021) i Carnival Celebration (2022) powstawały w należącej do koncertu Meyer Werft stoczni w Turku w Finlandii.
Obie jednostki mają być gotowe w ciągu czterech lat. Będą mierzyć około 344 metrów długości i będą miały około 180 tys. ton wyporności. Miejsce na nich znajdzie ponad 6400 gości.
Obecnie portfel zamówień Meyer Werft obejmuje już sześć wycieczkowców, jeden statek badawczy i stalowe konstrukcje na potrzeby czterech morskich platform.
O Carnival Corporation jest ostatnio głośniej nie tylko ze względu na nowe zamówienia, ale także na katastrofę mostu w Baltimore. Port w Baltimore, który został zablokowany, był jedną z baz Carnival. Wstępne wyliczenia linii pokazują, że na tymczasowym przeniesieniu bazy do innego portu spółka straci około 10 mln dolarów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów