Linie wycieczkowe Carnival Corporation złożyły drugie w ciągu dwóch miesięcy zamówienie na duży statek wycieczkowy. Wybuduje go niemiecka stocznia Meyer Werft.
W połowie lutego Carnival Corporation złożyła pierwsze od pięciu lat zamówienie na nowy wycieczkowiec. Umowę z niemiecką spółką stoczniową Meyer Werft uznano za znak odbudowania się branży wycieczkowej po trudnym okresie pandemicznym i postpandemicznym. Potwierdzeniem tego wydaje się być informacja o kolejnym nowym zamówieniu, jakie Carnival złożył w Meyer Werft w kwietniu.
Nowy statek będzie piątą jednostką linii powstałą na platformie Excel, która zadebiutowała wraz z wprowadzonym do eksploatacji w 2018 statkiem AIDAnova, będącym jednocześnie pierwszym wycieczkowcem w pełni zasilanym LNG. Łącznie, dla wszystkich linii budujących nowe statki w Meyer Werft, powstało już dziesięć statków bazujących na tej platformie.
Josh Weinstein, dyrektor generalny Carnival Corporation, powiedział, że nowe zamówienia to efekt dobrych wyników i przyjętej strategii mierzonego wzrostu przepustowości.
– Ta strategia mierzonego wzrostu przepustowości spowoduje, że począwszy od 2027 r. będziemy dodawać od 2027 r. jeden do dwóch statków rocznie, a w nadchodzących miesiącach będziemy określać dodatkowe plany dotyczące floty dla naszych linii wycieczkowych, aby sprostać zapotrzebowaniu na przepustowość i poprawić realizację wszystkich aspektów naszej działalności, z korzyścią w postaci uzyskania wyższego zwrotu z zainwestowanego kapitału.
Zamówiony statek będzie powstawał w niemieckim Papenburgu. W tym samym miejscu zbudowano jeden z nowszych statków linii – Carnival Jubilee, który wszedł do eksploatacji w zeszłym roku. Statek, który zamówiono w lutym, również będzie powstawał w Niemczech. Poprzednie wycieczkowce linii – Mardi Gras (2021) i Carnival Celebration (2022) powstawały w należącej do koncertu Meyer Werft stoczni w Turku w Finlandii.
Obie jednostki mają być gotowe w ciągu czterech lat. Będą mierzyć około 344 metrów długości i będą miały około 180 tys. ton wyporności. Miejsce na nich znajdzie ponad 6400 gości.
Obecnie portfel zamówień Meyer Werft obejmuje już sześć wycieczkowców, jeden statek badawczy i stalowe konstrukcje na potrzeby czterech morskich platform.
O Carnival Corporation jest ostatnio głośniej nie tylko ze względu na nowe zamówienia, ale także na katastrofę mostu w Baltimore. Port w Baltimore, który został zablokowany, był jedną z baz Carnival. Wstępne wyliczenia linii pokazują, że na tymczasowym przeniesieniu bazy do innego portu spółka straci około 10 mln dolarów.
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym