Kolejny sezon wycieczkowy zbliża się wielkimi krokami. Do Portu Gdynia pierwszy cruiser zawinie już 2 maja. Będzie to mierząca 251,89 metry AIDAdiva. Przy 41 zawinięciach, Gdynię odwiedzi 11 różnych statków. Tegoroczny sezon potrwa aż do października.
Ubiegły rok był dla Portu Gdynia wyjątkowo udany. Gościł imponującą liczbę turystów – 90 000 oraz 30 000 członków załogi statków w ciągu kilku miesięcy. Statki były zapełnione na poziomie aż 90%, a średnia liczba pasażerów na jednym statku wynosiła około 2500 osób. Sezon zakończyła wizyta 253-metrowego AIDAmar.
W tym roku liczba wizyt wycieczkowców wyniesie aż 41, czyli o 5 więcej w porównaniu z poprzednim sezonem. Jednak jak zaznacza port, branża wycieczek jest dynamiczna, a sytuacja może ulec zmianie.
Wycieczkowce odwiedzające Gdynię charakteryzują się imponującymi rozmiarami. Największym, który zacumuje przy gdyńskim nabrzeżu 8 lipca będzie 319-metrowy Celebrity Silhouette. Innym 300-metrowcem będzie Mein Shiff 1 (315,70 m), który ciągu sezonu zawita do portu aż 7 razy.
Koniec sezonu zaplanowano na 22 października, kiedy z Gdyni odpłynie AIDAmar (253,22 m). Port Gdynia liczy na jeszcze lepsze w porównaniu z poprzednim rokiem wyniki.
Awizacje wycieczkowców dostępne są na stronie Portu Gdynia. Można je znaleźć pod linkiem: https://www.port.gdynia.pl/wycieczkowce/.
W Gdyni statki wycieczkowe można oglądać z Nabrzeża Pilotowego lub z balkonu Muzeum Emigracji.
Wizyty wycieczkowców w Porcie Gdynia przynoszą korzyści nie tylko portowi, ale również mieszkańcom miasta. Pasażerowie statków schodzą na ląd, odwiedzają lokalne atrakcje, restauracje i sklepy, co wspiera miejscową gospodarkę. Ponadto, wizyty tych okazałych jednostek są celebrowane zarówno przez mieszkańców, jak i załogi statków.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii