Carnival Corporation, czołowy armator statków wycieczkowych, ogłosił swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2024 roku, ustanawiając nowe rekordy i przedstawiając optymistyczne prognozy na resztę roku.
W pierwszych trzech miesiącach roku, spółka osiągnęła imponujące przychody w wysokości 5,4 miliarda dolarów, bijąc dotychczasowe rekordy dzięki wyjątkowo wysokim wskaźnikom netto i dziennym stawkom netto, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z rokiem 2023. Poprawa wyniku netto o niemal 500 milionów dolarów w stosunku do poprzedniego roku świadczy o silnej pozycji rynkowej firmy oraz skuteczności przyjętych strategii cenowych i operacyjnych.
Początek roku charakteryzował się również rekordową liczbą rezerwacji, przy cenach znacząco wyższych niż w roku ubiegłym, co pokazuje niezmiennie silny popyt na oferowane przez Carnival rejsy. Szczególnie udany okazał się tzw. sezon rezerwacyjny, podczas którego firma odnotowała historycznie najwyższy poziom rezerwacji przy znacząco wyższych cenach.
W odpowiedzi na te pozytywne tendencje, Carnival podniosło swoje prognozy na całoroczne dochody netto o ponad jeden punkt procentowy, spodziewając się wzrostu o około 9,5% w porównaniu do roku 2023. Dodatkowo, firma przewiduje obniżenie kosztów dostosowanych do paliwa o 35 milionów dolarów w stosunku do prognoz z grudnia.
Wyniki te są wynikiem zarówno strategicznego zarządzania ofertą, jak i skutecznego wykorzystania możliwości rynkowych, co pozwala spółce na optymistyczne spojrzenie na rok 2024. Wiceprezes Carnival, Josh Weinstein, komentując wyniki, podkreślił fantastyczny start roku i mocną pozycję firmy na rynku, co daje przekonanie co do osiągnięcia rekordowych przychodów i EBITDA w całym roku, a także jeszcze lepszej sytuacji w 2025 roku.
Carnival nie ogranicza się jednak tylko do bieżącej działalności. Firma ogłosiła zamówienie nowych statków – pierwszych od pięciu lat, co jest wyrazem długoterminowego zaufania do branży rejsowej i własnej strategii rozwoju. Jednostki mają zostać dostarczone w latach 2027 i 2028.
W kontekście działań zrównoważonego rozwoju, Carnival kontynuuje inwestycje w redukcję emisji gazów cieplarnianych, z nowymi statkami napędzanymi LNG jako częścią długoterminowej strategii ekologicznej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów