Carnival Corporation, firma żeglugowa oferująca rejsy wycieczkowe ogłosiła, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia ogólnej redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) o 18% w 2024 r. (w porównaniu do 2019 r.) - zaledwie kilka punktów mniej niż pierwotnie zakładany cel redukcji o 20% do 2030 r. W perspektywie długoterminowej Carnival Corporation dąży do osiągnięcia zerowej emisji netto z eksploatacji statków do 2050 roku.
Firma spodziewa się, że do końca roku zmniejszy intensywność emisji gazów cieplarnianych o imponujące 42% w oparciu o niższą przepustowość nabrzeża od czasu pierwszego testu porównawczego w 2008 roku. Spółka oczekuje również, że wyniki te pozwolą jej wyprzedzić harmonogram redukcji emisji dwutlenku węgla do 2030 r. wyznaczony przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).
Zapowiedź ta jest następstwem zeszłorocznej decyzji firmy o przyspieszeniu realizacji celu redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 r. o cztery lata, zobowiązując się do co najmniej 20% redukcji w oparciu o niższą zdolność cumowania do 2026 r. (w porównaniu z poziomami z 2019 r.).
Dzięki długotrwałym i ciągłym działaniom firmy mającym na celu zwiększenie efektywności energetycznej, zmniejszenie całkowitego zużycia paliwa i prowadzenie działalności przy użyciu technologii zmniejszających emisję i paliw o niższej emisji, Carnival Corporation wytwarza dziś o ponad 10% mniej całkowitej emisji gazów cieplarnianych niż w szczytowym roku historycznym (2011), pomimo zwiększenia mocy produkcyjnych o około 30% od tego czasu.
Carnival Corporation wprowadziła kilka innowacji w zakresie oszczędności paliwa i efektywności energetycznej i nadal inwestuje w ulepszenia. Środki te obejmują modernizację floty o zaawansowane systemy technologiczne, optymalizację konstrukcji kadłuba, opracowywanie energooszczędnych tras, korzystanie z możliwości zasilania elektrycznego na lądzie podczas postoju w porcie oraz zmniejszające tarcie systemy smarowania powietrzem (ALS).
Jednocześnie firma bada sposoby zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i innych emisji z już używanego paliwa, jednocześnie przewodząc branży w badaniu nowych technologii do zasilania swoich statków, ponieważ obecnie nie ma szeroko dostępnego paliwa o zerowej emisji dla przemysłu morskiego. Obejmuje to posiadanie dziewięciu statków obsługujących skroplony gaz ziemny (LNG) i dwóch kolejnych zamówionych, które już teraz zmniejszają bezpośrednią emisję dwutlenku węgla nawet o 20%. Firma eksperymentuje również z zaawansowanymi technologiami paliwowymi, w tym z systemami przechowywania baterii litowo-jonowych i testuje ogniwa paliwowe na wodór pochodzący z metanolu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów