Meyer Werft podpisał umowę z jedną z największych firm oferujących rejsy wycieczkowe, Carnival Corporation. W ramach porozumienia podpisały kontrakt na budowę kolejnego, nowoczesnego wycieczkowca dla Carnival Cruise.
Zawarta 13 lutego umowa nie jest jedyną między tymi podmiotami. W ubiegłym roku niemiecka stocznia dostarczyła zamawiającemu statek Carnival Jubilee. Bazuje w porcie Galveston w Teksasie i oferuje rejsy w zachodniej części Karaibów. Kolejna jednostka ma trafić do klienta w 2027 roku.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że partnerstwo pomiędzy Grupą Meyer a Carnival Corporation będzie kontynuowane w ramach tego nowego zamówienia. Od 2018 roku Meyer Werft i Meyer Turku zbudowały dziewięć statków wycieczkowych z napędem LNG na wspólnej platformie technicznej dla czterech linii wycieczkowych z portfolio Carnival Corporation. Na tej platformie powstanie również nowy statek, który przy długości około 344 metrów i wyporność 180 000 GT. Zaoferuje miejsce dla ponad 6400 gości – powiedział Bernd Eikens, dyrektor generalny Grupy Meyer.
– To zamówienie jest wyraźnym sygnałem ożywienia na rynku rejsów wycieczkowych i dużego popytu na rejsy morskie – zaznaczył Thomas Weigend, dyrektor ds. sprzedaży Grupy Meyer.
– Bazując na naszych dobrych wynikach i rosnącej dynamice na całym świecie, jesteśmy podekscytowani wznowieniem naszego programu budowy nowych obiektów i pracą nad dalszym ulepszaniem naszej globalnej floty o kolejny najnowocześniejszy statek Meyer Werft, który zachwyci gości Carnival Cruise – powiedział Josh Weinstein, dyrektor generalny Carnival Corporation.
Nowe zamówienie pozwala stoczni skupić się na dłuższej perspektywie funkcjonowania i w decydujący sposób przyczynia się do zabezpieczenia miejsc pracy zarówno lokalnie, jak i w firmach partnerskich funkcjonujących w ramach łańcucha dostaw. Portfel zamówień Meyer Werft obejmuje obecnie pięć statków wycieczkowych, jeden statek badawczy i konstrukcję stalową dla czterech morskich platform konwertorowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów