Japan Marine United Corporation's Kure Shipyard dostarczył pierwszy z sześciu statków klasy Megamax zamówionych przez morskiego giganta przewozowego ONE (Ocean Network Express), niemal 400-metrowy ONE Innovation.
Zamówiona jednostka ma pojemność do 24 136 TEU i zdaniem firmy charakteryzuje się znacznie niższą emisją CO2 dzięki konstrukcji kadłuba, która ma na celu także maksymalizację poboru ładunku i zminimalizowanie zużycia paliwa. Statek jest także w nowoczesny system oczyszczania spalin, aby spełnić przepisy IMO dotyczące redukcji emisji, związanych z ogólnoświatowym trendem dekarbonizacji żeglugi.
- ONE Innovation to największy statek w naszej flocie i jesteśmy dumni, że jest naszym okrętem flagowym. Ten nowo wybudowany statek pomoże nam utorować drogę do zrównoważonego rozwoju globalnej logistyki i odpowiedzieć na potrzeby klientów z jakością usług nr 1 na świecie. W zeszłym roku ogłosiliśmy naszą Zieloną Wizję, której celem jest
osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 roku. Aktywnie pracujemy nad
zmniejszeniem emisji gazów cieplarnianych z naszej floty i jesteśmy
przekonani, że ten statek przyczyni się do tego wysiłku i wprowadzi
innowacje do globalnej logistyki - powiedział dyrektor zarządzający ONE Yu Kurimoto.
ONE zawsze dąży do doskonałości operacyjnej, zrównoważonego rozwoju
biznesu i ochrony środowiska. Poprzez wprowadzenie ONE INNOVATION wraz z
innymi pięcioma nadchodzącymi siostrzanymi statkami Megamax. Celem ONE
jest oferowanie bardziej konkurencyjnych i najlepszych w swojej klasie
usług naszym klientom przy jednoczesnym zmniejszeniu wpływu na
środowisko.
ONE Innovation będzie obsługiwał trasę z Azji do Europy (FE3) w ramach THE Alliance (THEA). Rotacja portów będzie następująca: Ningbo - Xiamen - Kaohsiung - Yantian - Singapur - Rotterdam - Hamburg - Antwerpia - Southampton - Algeciras - Singapur - Yantian - Hongkong - Kaohsiung - Ningbo.
Japońska firma transportowa podkreśla, że budową tych nowych jednostek dąży nie tylko do bicia rekordów w zakresie rozmiarów statków oraz tonażu, ale też stania się pionierem zrównoważonego rozwoju biznesu morskiego i ochrony środowiska. Celem ONE jest stworzenie jak najbardziej konkurencyjnych usług przy jednoczesnym wpisaniu się w zeroemisyjną politykę względem CO2.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii