• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

DB Cargo Polska partnerem A.P. Moller - Maersk - rozwój towarowego transportu kolejowego na osi północ-południe

04.08.2020 11:52 Źródło: DB Cargo Polska
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski DB Cargo Polska partnerem A.P. Moller - Maersk - rozwój towarowego transportu kolejowego na osi północ-południe
DB Cargo Polska partnerem A.P.  Moller - Maersk - rozwój towarowego transportu kolejowego na osi północ-południe - GospodarkaMorska.pl
fot. dbcargo.com
DB Cargo Polska we współpracy z A.P. Moller - Maersk, jednym z największych armatorów kontenerowych na świecie, łączy polskie porty z południem kraju. Kolejowy serwis kontenerowy realizowany jest na trasie DCT Gdańsk – terminal Schavemaker w Kątach Wrocławskich.

We współpracy z A.P. Moller - Maersk, DB Cargo Polska uruchomiła regularne połączenie kontenerowe w relacji Gdańsk terminal DCT – Kąty Wrocławskie Terminal Schavemaker – Gdańsk terminal DCT. Pociąg kursuje trzy razy w tygodniu. Obsługuje wyłącznie kontenery transportowane przez A.P. Moller – Maersk, rozładowywane ze statków łączących Gdańsk z portami Dalekiego Wschodu oraz z połączeń feederowych.

Rozkład jazdy pociągu skoordynowany jest z terminami, w których statki należące do partnera przypływają do portu w Gdańsku. Usługa kolejowa, w połączeniu z organizowanym przez partnera odwozem/dowozem przesyłki do terminala, gwarantuje klientom możliwość wysyłki i odbioru towarów bez konieczności organizowania transportu lądowego na własną rękę.

Powierzenie DB Cargo Polska obsługi kolejowego serwisu kontenerowego przez jednego z największych morskich armatorów na świecie - tak ważnego dla rozwoju korytarza Północ-Południe, to wyraz zaufania i pewności, co do jakości świadczonych przez nas usług – mówi Paweł Pucek, Członek Zarządu ds. Sprzedaży DB Cargo Polska. Cieszę się, że będziemy mogli współpracować i wspólnie rozwijać kompleksową ofertę intermodalną, skierowaną do klientów, dla których istotnym czynnikiem wyboru jest punktualność i bezpieczeństwo, ale również ekologia, gdyż transport kolejowy pozostawia kilkunastokrotnie mniejszy ślad węglowy, niż pozostałe środki transportu.”

A.P. Moller - Maersk, reprezentowana w Polsce przez Maersk Polska, od dwudziestu lat przyczynia się do rozwoju polskiego handlu międzynarodowego, otwierając kolejne połączenia z największymi, europejskimi i światowymi portami. W swoim portfolio spółka ma dwa serwisy AE10 i AE19, łączące polskie i nadbałtyckie porty z portami Dalekiego Wschodu.

DB Cargo Polska, będąc częścią wiodącego towarowego przewoźnika kolejowego w Europie DB Cargo, od dekady rozwija w Polsce sieć towarowych połączeń kolejowych. Dziś z udziałem w wysokości 8,41% przewiezionej masy i 10,44% wykonanej pracy przewozowej, spółka zajmuje drugie miejsce na polskim rynku kolejowych przewozów intermodalnych. Więcej informacji: www.pl.dbcargo.com
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.