Złomowanie kontenerowców zanotowało w lipcu 41-miesięczny rekord, osiągając 52,8 tys. TEU - wynika z danych BIMCO.
W pierwszych siedmiu miesiącach roku zezłomowano łącznie 152,8 tys. TEU, o 26,3% więcej niż rok wcześniej. W lipcu zburzono 16 statków, w tym zbudowany w 1998 roku Sine Maersk, największy kontenerowiec, jaki kiedykolwiek wysłano na złom, o ładowności 9600 TEU.
Duże ilości wyburzeń w czerwcu i lipcu pojawiają się po kilku bardzo powolnych miesiącach działalności rozbiórkowej. W szczególności trzy miesiące od marca do maja charakteryzowały się bardzo niewielką aktywnością, gdyż z rynku usunięto zaledwie 21,1 tys. TEU, czyli o 72,8% mniej niż w tych samych trzech miesiącach 2019 roku.
Jeszcze w kwietniu BIMCO zrewidowało swoją całoroczną prognozę dotyczącą złomowania kontenerowców z 200 000 TEU do 300 000 TEU, co oznaczałoby wzrost o 63,8% w stosunku do poziomów z 2019 r.
Zmiana, jak wyjaśnia BIMCO, odzwierciedla obecne warunki rynkowe, ponieważ kryzys koronawirusa spowodował dramatyczny spadek popytu na transport kontenerowy, o 7,7% w pierwszych pięciu miesiącach 2020 r.
Zgodnie z lipcowymi danymi Alphaliner, stosunek liczby zamówień do floty wynosi obecnie zaledwie 9,4%, czyli 2,21 Mteu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów