Firma Pacific Basin z siedzibą w Hongkongu osiągnęła oszczędności netto w wysokości 23,1 mln USD na skruberach, co stanowi 38% pierwotnej inwestycji.
Firma zdecydowała się zamontować płuczki w 28 swoich Supramaxach w 2019 roku, aby zachować zgodność z globalnym limitem siarki 0,5% IMO 2020, który wszedł w życie 1 stycznia 2020 r. Pozostała część floty firmy wykorzystuje paliwo o niskiej zawartości siarki.
Pacific Basin powiedział, że 7,4 miliona dolarów oszczędności osiągnięto dzięki zamknięciu zabezpieczeń przed spreadem cenowym.
Ponadto firma wyposażyła 66 swoich statków w systemy uzdatniania wód balastowych (BWTS) i zaplanowała modernizację pozostałych posiadanych statków w BWTS do końca 2022 roku, aby zapewnić zgodność z Konwencją dotyczącą zarządzania wodami balastowymi przed terminem.
- Nieustannie pracujemy nad inicjatywami mającymi na celu stopniowe zmniejszanie intensywności emisji dwutlenku węgla w naszej flocie i dołączyliśmy do niedawno utworzonej koalicji Getting to Zero, której celem jest stworzenie komercyjnych bezemisyjnych statków głębinowych do 2030 roku - powiedział Mats Berglund, dyrektor generalny.
Komentując wpływ pandemii COVID-19 na rynek, Berglund powiedział, że pandemia miała znaczny wpływ na wyniki finansowe firmy w pierwszej połowie roku. Armator masowców zgłosił stratę w wysokości 26,6 mln USD, osiągając jednocześnie dodatnią EBITDA w wysokości 79,2 mln USD.
W pierwszej połowie 2020 roku firma odebrała trzy używane statki (jeden Handysize i dwa Supramax) oraz zakończyła sprzedaż jednego starszego, małego Handysize. Transakcje te rozszerzyły flotę należącą do Pacific Basin do 117 statków. Łącznie ze statkami czarterowanymi, w pierwszej połowie 2020 roku firma miała na wodzie średnio 215 statków Handysize i Supramax.
Ze względu na niepewne warunki rynkowe właściciel masowców wstrzymał wydatki na powiększanie posiadanej floty poprzez większe, wysokiej jakości zakupy jednostek z drugiej ręki. Pacific Basin poinformował, że rozważy wznowienie przejęć statków w miarę ożywienia rynku i pojawienia się „szczególnie atrakcyjnych możliwości”.
Singapur pozostaje najważniejszym ośrodkiem żeglugowym
Doraco nagrodzone za terminal promowy w Porcie Gdynia
Ukraina. Tymczasowym korytarzem humanitarnym płynie kolejny masowiec ze zbożem
Port Gdańsk o infrastrukturze kolejowej na TRAKO 2023
Terminale LNG w Wilhelmshaven są zagrożone cyberatakami
Świnoujście: 250. dostawa LNG do gazoportu