• <
port_rezerwa_mega_1100_200

HHLA i Port Brunszwik połączą siły nad promocją ekologicznej żeglugi śródlądowej

PMK

24.07.2020 05:19
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski HHLA i Port Brunszwik połączą siły nad promocją ekologicznej żeglugi śródlądowej
HHLA i Port Brunszwik połączą siły nad promocją ekologicznej żeglugi śródlądowej - GospodarkaMorska.pl

W zeszłym tygodniu operator terminala kontenerowego Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) i Hafenbetriebsgesellschaft Braunschweig mbH (spółka operacyjna portu w Brunszwiku) podpisały strategiczną umowę o partnerstwie w celu promowania przyjaznego dla środowiska transportu między Hamburgiem a portem śródlądowym w Dolnej Saksonii.

Port w Hamburgu to największy port kolejowy w Europie, a kolejowy ruch w głębi lądu jest jednym z jego szczególnych atutów. Jednak ta przewaga konkurencyjna często nie może być wykorzystana na krótkich trasach.

Odległość między Hamburgiem a Brunszwikiem, około 180 kilometrów, jest zbyt mała dla pociągu. Żegluga śródlądowa jest atrakcyjną alternatywą dla transportu samochodowego na tej trasie. Czas tranzytu drogą wodną wynosi około 24 godzin.

- Hamburg i Brunszwik mają doskonałe połączenia przez rzekę Łabę, boczny kanał Łaby i kanał Mittelland - powiedział członek zarządu HHLA, Jens Hansen.

Wskazał, że w zeszłym roku drogą wodną przewieziono 70 000 standardowych kontenerów między Hamburgiem a Brunszwikiem, oszczędzając około 40 000 przejazdów ciężarówkami.

- Aby przenieść dodatkowy wolumen transportu na przyjaznych dla środowiska przewoźników śródlądowych dróg wodnych, chcemy współpracować z portem w Brunszwiku w celu opracowania nowych koncepcji transportowych dla firm zainteresowanych spedycją towarów - wyjaśnił Hansen.

To odciąży drogi i jednocześnie zmniejszy emisję CO2.

Ta strategiczna współpraca z portem śródlądowym jest pierwszą w historii HHLA. Hansen zapowiada kolejne - firma prowadzi już rozmowy z kolejnymi portami śródlądowymi w zapleczu portu w Hamburgu.

Port w Hamburgu to nie tylko największy port morski, ale także drugi co do wielkości port śródlądowy w Niemczech. Około 10 000 statków śródlądowych zawija co roku do terminali w Hamburgu. Od 2012 roku roczny ruch kontenerowy docierający do portu w Hamburgu lub opuszczający go statkiem żeglugi śródlądowej wzrósł o 50 procent do około 140 000 standardowych kontenerów.

Centrum Koordynacji Statków w Hamburgu (HVCC), spółka joint venture pomiędzy Hamburger Hafen und Logistik AG i Eurogate Container Terminal Hamburg GmbH, pomaga zapewnić sprawne operacje. W ubiegłym roku HVCC opracowało platformę cyfrową specjalnie dla statków żeglugi śródlądowej, która centralnie koordynuje zawinięcia statków, trasy w porcie, przydział miejsc do cumowania i obsługę terminali.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 36575,00 $ tona 1,63% 23 wrz
 Cynk 3043,00 $ tona 0,83% 23 wrz
 Aluminium 2936,00 $ tona 1,73% 23 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.