Na placu budowy parkingu dla 278 ciężarówek przy ul. Duńskiej kładziony jest już polbruk. To wszystko w ramach inwestycji przystosowania infrastruktury terminala promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego.
Efekty budowy nowego parkingu dla ciężarówek odczują przede wszystkim mieszkańcy Świnoujścia. Tak zwane „tiry” nie będą już parkować na poboczach ulic wiodących do terminalu, a zaplecze sanitarne parkingu poprawi komfort oczekiwania kierowców na prom.
Koszt budowy parkingu realizowanej przez firmę Budimex to 55 mln złotych.
Ponadto na terminalu prowadzona jest przebudowa istniejących oraz budowa nowych torów kolejowych oraz placów manewrowo-postojowych. Nowy rękaw pasażerski umożliwi bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych, natomiast budowa estakady nad stacją kolejową Świnoujście skomunikuje zaplecze z terenem terminala.
Stanowiska promowe nr 5 i 6 zostaną połączone w jedno, w rezultacie powstanie jedna linia cumownicza o długości 294 m, umocnione będzie także dno. Istniejąca rampa przeładunkowa zostanie przebudowana do nowych parametrów technicznych i uzyska 35m szerokości i 180T nośności, co umożliwi cumowanie większych jednostek.
Całkowity koszt robót budowlanych przekracza 155 mln złotych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął