Duński gigant żeglugowy z jedną z największych flot transportowych na świecie poinformował w oświadczeniu, że zgodził się sprzedać swojego dostawcę morskich usług offshore Maersk Supply Service rodzimemu. Nabywcą został A.P. Moller Holding za cenę 685 mln dolarów.
Sprzedaż oznacza zakończenie strategicznej zmiany zachodzącej w Maersk, która rozpoczęła się w 2016 roku. Wtedy firma zdecydowała o wygaszaniu działalności związanej z produkcją energii i skupić się w całości na działalności transportowej i logistycznej. Rok później pozbyła się aktywów związanych z poszukiwaniem i produkcją ropy naftowej w 2017 roku. Rezygnując z usług offshore chce w całości skupić się na ulepszaniu sektora dostaw na rynku żeglugowym, aby sprostać wymaganiom rynku oraz rosnącej konkurencji, także w zakresie modernizacji floty pod kątem dekarbonizacji i wyposażania jej w statki z napędem na zielone paliwa.
A. P. Moller - Maersk to divest @MaerskSupply Service, a leading provider of global offshore marine services and project solutions for the energy sector. Agreement with A.P. Moller Holding.
— Maersk (@Maersk) March 20, 2023
Learn more here: https://t.co/XsOPQhtcTZ#Maersk pic.twitter.com/WcHDA4vBXm
- To oznacza to zakończenie naszej początkowej decyzji o zbyciu wszystkich działań związanych z energią i skupieniu się na prawdziwie zintegrowanej logistyce - powiedział dyrektor finansowy Maersk Patrick Jany.
Pierwotnie firma planowała sprzedaż swojego wykonawcę usług już w 2019 roku, ale do transakcji nie doszło z powodu "trudnych warunków rynkowych". W kolejnych latach pandemia COVID-19 tym bardziej wpłynęła na sytuację żeglugi i transportu morskiego, więc Maersk musiał wstrzymać się z sprzedażą do czasu poprawy sytuacji na rynku, co nastąpiło dopiero teraz. Maersk Supply Service świadczył dla duńskiego giganta usługi w zakresie przemysłu naftowego i gazowego, a także morskiej energetyki wiatrowej.
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej