• <
PZT_1100x200_gif_2020

Maersk będzie współpracował nad stworzeniem nowego obiektu do bunkrowania w Rotterdamie

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Maersk będzie współpracował nad stworzeniem nowego obiektu do bunkrowania w Rotterdamie
Maersk będzie współpracował nad stworzeniem nowego obiektu do bunkrowania w Rotterdamie - GospodarkaMorska.pl

PMK

24.11.2018 Źródło: własne

A.P. Moller – Maersk nawiązał współpracę z niezależnym operatorem zbiorników na bunkier Royal Vopak w celu stworzenia nowego obiektu bunkrującego na paliwa niskosiarkowe w Rotterdamie.

Nowy obiekt pomoże Maerskowi i innym armatorom spełnić normy dotyczące zawartości siarki w paliwie (poniżej 0,5 proc.), które wejdą w życie w 2020 roku. Stacja zostanie umieszczona w Vopak Terminal Europort w Rotterdamie. Będzie w stanie dostarczyć 2,3 ton niskosiarkowego paliwa rocznie. To odpowiada 20 procentom globalnego zapotrzebowania Maerska.

- Ufamy, że ta inicjatywa położy kres niektórym obawom branży związanym z dostępnością paliw, a także zapewni nam ciągłą konkurencyjność na rynku – powiedział Niels Henrik Lindegaard, szef Maersk Oil Trading, oddziału AP Moller - Maersk.

-  Jesteśmy dumni, że możemy pomóc A.P. Moller - Maersk w stworzeniu tego punktu bunkrowania niskosiarkowego paliwa w samym sercu Rotterdamu.  Dążymy do tego, aby służyć naszym klientom zgodnie z przepisami IMO 2020 w kluczowych światowych hubach bunkrowych na całym świecie – powiedział Hari Dattatreya, dyrektor ds. globalnego oleju Royal Vopak.

IMO wcześniej uzgodniło, że od 1 stycznia 2020 r. maksymalna dopuszczalna zawartość siarki w paliwie żeglugowym (także poza obszarami kontroli emisji) zmniejszy się z 3,5% do 0,5%. Jednak, o ile statek nie stosuje scrubberów obniżających emisję siarki z wysokosiarkowych paliw, nie powinno być żadnego powodu do przewożenia na nim paliw niezgodnych z tym zarządzeniem – stwierdziła organizacja.

Organizacje, które obecnie popierają zakaz przewozu niezgodnych paliw to: BIMCO, Clean Shipping Coalition, Cruise Lines International Association, Friends of the Earth U.S., International Chamber of Shipping, International Parcel Tankers’ Association, INTERTANKO, Pacific Environment, World Shipping Council oraz WWF Global Arctic Programme.

- Limit emisji siarki, który wejdzie w życie po 2020 r. zapewni znaczne korzyści dla środowiska i zdrowia ludzkiego. Jednocześnie limit znacznie zwiększy koszty operacyjne statków i będzie stanowił poważne wyzwanie do rządów, które muszą zapewnić spójne egzekwowanie prawa na całym świecie – twierdzi IMO.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31251,00 $ tona -6,49% 13 maj
 Cynk 2891,00 $ tona -3,12% 13 maj
 Aluminium 2422,00 $ tona -2,10% 13 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.