Dwóch wiodących na świecie globalnych przewoźników kontenerowych: MSC Mediterranean Shipping Company i CMA CGM jest teraz w pełni zintegrowanych z platformą opartą na technologii blockchain - TradeLens.
Platforma TradeLens została opracowana wspólnie przez IBM i A.P. Moller - Maersk i uruchomiona w 2018 roku. Platforma wykorzystuje technologię blockchain do digitalizacji ręcznych i papierowych systemów w całym łańcuchu dostaw. Od momentu uruchomienia platforma rozrosła się i obejmuje ponad 175 organizacji, w tym dziesięciu przewoźników oceanicznych, i obejmuje dane z ponad 600 portów i terminali. System już prześledził 30 milionów przesyłek kontenerowych, 1,5 miliarda wydarzeń i około 13 milionów opublikowanych dokumentów.
MSC i CMA CGM, odpowiednio drugi i czwarty przewoźnik na świecie pod względem pojemności TEU, dołączą jako „fundamenty platformy, odgrywający rolę w rozszerzaniu ekosystemu i operacji platformy, w tym odgrywając kluczowe role jako „walidatorzy” w sieci blockchain – czytamy w komunikacie prasowym MSC.
- Ponad stu członków zaufało sieci TradeLens i dzięki temu zyskuje większą przejrzystość i prostotę w przemieszczaniu towarów. Wspólnie dążymy do celu, jakim jest modernizacja światowych ekosystemów handlowych - powiedziała Bridget van Kralingen, wiceprezes IBM.
Według Maersk, dostawa mrożonych towarów z Afryki Wschodniej do Europy obecnie musi przejść przez ręce prawie 30 osób i organizacji oraz obejmować ponad 200 różnych rodzajów komunikacji. Dokumentacja i biurokracja stanowią nawet jedną piątą całkowitego kosztu transportu kontenera.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek