Na początku tego miesiąca cyfrowy spedytor Shipwaves i SAGT, pierwszy terminal kontenerowy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) na Sri Lance, dołączył do TradeLens, cyfrowej platformy logistycznej kontenerów opartej na technologii blockchain, opracowanej wspólnie przez A.P. Moller - Maersk i IBM.
Założona w 2015 roku firma Shipwaves z siedzibą w Indiach jest pierwszym spedytorem cyfrowym w Azji. Stowarzyszenie Shipwaves z TradeLens ma na celu przyspieszenie cyfryzacji oceanicznej przestrzeni logistycznej, zwłaszcza w Indiach i na Bliskim Wschodzie.
Po niedawnym zezwoleniu na składanie listów przewozowych za pośrednictwem platformy blockchain, Indie stawiają na rozwiązania obsługujące blockchain, aby zdigitalizować swoje morskie łańcuchy dostaw. Rozwiązanie TradeLens blockchain zapewnia kontrolowany, uprawniony dostęp do bezpiecznych i niezmiennych dokumentów transportowych, jednocześnie łącząc zainteresowane strony, takie jak przewoźnicy morscy, porty, urzędy celne i innych graczy w ekosystemie za pośrednictwem swojej platformy.
Dzięki temu powiązaniu Shipwaves będzie w stanie na czas zapewnić przejrzystość całego łańcucha dostaw, bezpiecznie udostępniać cyfrowe dokumenty wysyłkowe i dane bezpośrednio od partnerów. Umożliwi to spedytorowi poprawę wydajności i obniżenie kosztów operacyjnych o znaczną marżę. Ponadto przepływy pracy oparte na inteligentnych kontraktach zautomatyzują i zdigitalizują interakcje wielostronne, co przełoży się na poprawę wydajności.
W osobnym oświadczeniu TradeLens ujawnił, że SAGT stał się pierwszym terminalem na Sri Lance, który przyjął technologię blockchain, współpracując z TradeLens.
Oczekuje się, że to posunięcie pomoże przyspieszyć program cyfryzacji branży żeglugowej na Sri Lance poprzez przekształcenie ręcznych, papierowych i czasochłonnych procesów administracyjnych w cyfrowe.
SAGT odegrało ważną rolę w ułatwianiu globalnego handlu przez Sri Lankę, obsługując większość światowych linii żeglugowych z ambicją wzmocnienia aspiracji Sri Lanki jako centrum przeładunkowego. Z roczną przepustowością przekraczającą 2 miliony TEU kontenerów, SAGT jest kluczem do przemieszczania ładunków przez Azję Południową.
Współpraca z TradeLens pozwoli SAGT zebrać dane z całego globalnego ekosystemu łańcucha dostaw, który obejmuje spedytorów, linie żeglugowe, porty i wielu innych uczestników łańcucha dostaw z całego świata. Te dane, oparte na platformie TradeLens, poprawią wydajność operacyjną dzięki lepszej widoczności przepływów kontenerów w wielu trybach.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych