Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Haven Inc., pandemia koronawirusa okazuje się katalizatorem cyfryzacji transportu morskiego, skłaniając interesariuszy z łańcucha dostaw oceanicznych do porzucenia ręcznych procesów i przyjęcia zautomatyzowanych rozwiązań do zarządzania transportem, aby napędzać rozwój biznesu.
Badanie zostało zaprezentowane w najnowszej analizie rynku Freight Technologies, opublikowanej przez firmę Haven, światowego lidera w dostarczaniu rozwiązań Transport Management System (TMS,) zaprojektowanych specjalnie dla międzynarodowych spedytorów. Okazało się, że globalne blokady biznesowe uwidoczniły oszczędności czasu i kosztów dostępne dla decydentów, którzy chcą odejść od tradycyjnych procesów zarządzania, w dużym stopniu uzależnionych od papierkowej roboty.
35% respondentów stwierdziło, że stosowanie ręcznych procesów spowodowało opóźnienia, 30% stwierdziło, że cytowanie trwało zbyt długo, a 20% narzekało, że procesy rezerwacji są uciążliwe.
42% ankietowanych stwierdziło również, że szuka obecnie możliwości ulepszenia swoich systemów poprzez inwestowanie w dalszą cyfryzację swoich międzynarodowych procesów wysyłkowych.
37% planowało uaktualnienie w ciągu 1-3 lat, 12% miało nadzieję na uaktualnienie w ciągu 3-5 lat, a 8% wcale nie szukało możliwości uaktualnienia lub zrobiło to później niż za pięć lat.
Brad Klaus, dyrektor generalny Haven, skomentował: „Ponieważ podczas pandemii tak wielu ludzi pracowało z domu, firmy szukały nowych sposobów handlu, co otworzyło im oczy na rozwiązania cyfrowe w ich firmach. Potrzeba ta rozciąga się na cyfrowe rozwiązania do zarządzania transportem, szczególnie dla tych, którzy zajmują się przesyłkami międzynarodowymi. Z punktu widzenia zarządzania, gdy zobaczysz korzyści, trudno jest wrócić do systemów ręcznych i stosów papieru”.
Badanie zostało przeprowadzone niezależnie dla Haven, przez portal edukacyjny zajmujący się logistyką i transportem Shipping & Freight Resource. Większość respondentów (67%) stanowiła osoby decyzyjne w zakresie transportu i logistyki na stanowiskach dyrektora / wiceprezesa i kierownictwa, podczas gdy pozostali zajmowali stanowiska średniego kierownictwa i nadzorcze (28,9%). Inni ankietowani pracowali w operacjach transportowych i spedycyjnych oraz administracji, w tym w dokumentacji, analityce i doradztwie korporacyjnych.
51% uczestników korzystało zarówno z transportu lotniczego, jak i morskiego przy przesyłkach międzynarodowych. 41% korzystało tylko z morza, 6% tylko z powietrza, a 2% tylko na rynku krajowym w USA.
Jednak chociaż większość respondentów uznała zautomatyzowane procesy za najlepsze rozwiązanie, odnotowano szereg dostrzeżonych przeszkód w ich wdrożeniu. 35% uczestników stwierdziło, że budżet jest główną barierą w automatyzacji operacji przewozowych, a 21% stwierdziło, że brakuje odpowiedniej technologii.
„Myślę, że ankieta dowodzi, że obecna pandemia dała do zrozumienia, że możliwe jest usprawnienie procesów za pomocą technologii. Rozpoczęliśmy tę podróż od ponownego wyobrażenia sobie oprogramowania do zarządzania transportem, aby usprawnić globalne łańcuchy dostaw, co przyniesie korzyści wszystkim zaangażowanym w handel -od spedytorów i zależnych od nich przedsiębiorstw, po konsumentów oczekujących na towary, niezbędne jako podstawowe dostawy żywności”.
„Gdy handel jest przejrzysty, transakcje zamykane są szybciej, statki pływają z pełną wydajnością, a cały łańcuch dostaw na tym korzysta” - dodał Klaus.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie