• <
bulk_cargo_port_szczecin

Kryzys COVID-19 przyspiesza cyfryzację transportu morskiego

24.07.2020 14:45 Źródło: Sea News
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Kryzys COVID-19 przyspiesza cyfryzację transportu morskiego

Partnerzy portalu

Kryzys COVID-19 przyspiesza cyfryzację transportu morskiego - GospodarkaMorska.pl
fot. GospodarkaMorska.pl

Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Haven Inc., pandemia koronawirusa okazuje się katalizatorem cyfryzacji transportu morskiego, skłaniając interesariuszy z łańcucha dostaw oceanicznych do porzucenia ręcznych procesów i przyjęcia zautomatyzowanych rozwiązań do zarządzania transportem, aby napędzać rozwój biznesu.

Badanie zostało zaprezentowane w najnowszej analizie rynku Freight Technologies, opublikowanej przez firmę Haven, światowego lidera w dostarczaniu rozwiązań Transport Management System (TMS,) zaprojektowanych specjalnie dla międzynarodowych spedytorów. Okazało się, że globalne blokady biznesowe uwidoczniły oszczędności czasu i kosztów dostępne dla decydentów, którzy chcą odejść od tradycyjnych procesów zarządzania, w dużym stopniu uzależnionych od papierkowej roboty.

Gospodarka Morska
Inwestycje w cyfryzację, źródło: Haven


35% respondentów stwierdziło, że stosowanie ręcznych procesów spowodowało opóźnienia, 30% stwierdziło, że cytowanie trwało zbyt długo, a 20% narzekało, że procesy rezerwacji są uciążliwe.
42% ankietowanych stwierdziło również, że szuka obecnie możliwości ulepszenia swoich systemów poprzez inwestowanie w dalszą cyfryzację swoich międzynarodowych procesów wysyłkowych.
37% planowało uaktualnienie w ciągu 1-3 lat, 12% miało nadzieję na uaktualnienie w ciągu 3-5 lat, a 8% wcale nie szukało możliwości uaktualnienia lub zrobiło to później niż za pięć lat.

Brad Klaus, dyrektor generalny Haven, skomentował: „Ponieważ podczas pandemii tak wielu ludzi pracowało z domu, firmy szukały nowych sposobów handlu, co otworzyło im oczy na rozwiązania cyfrowe w ich firmach. Potrzeba ta rozciąga się na cyfrowe rozwiązania do zarządzania transportem, szczególnie dla tych, którzy zajmują się przesyłkami międzynarodowymi. Z punktu widzenia zarządzania, gdy zobaczysz korzyści, trudno jest wrócić do systemów ręcznych i stosów papieru”.

Badanie zostało przeprowadzone niezależnie dla Haven, przez portal edukacyjny zajmujący się logistyką i transportem Shipping & Freight Resource. Większość respondentów (67%) stanowiła osoby decyzyjne w zakresie transportu i logistyki na stanowiskach dyrektora / wiceprezesa i kierownictwa, podczas gdy pozostali zajmowali stanowiska średniego kierownictwa i nadzorcze (28,9%). Inni ankietowani pracowali w operacjach transportowych i spedycyjnych oraz administracji, w tym w dokumentacji, analityce i doradztwie korporacyjnych.

51% uczestników korzystało zarówno z transportu lotniczego, jak i morskiego przy przesyłkach międzynarodowych. 41% korzystało tylko z morza, 6% tylko z powietrza, a 2% tylko na rynku krajowym w USA.

Jednak chociaż większość respondentów uznała zautomatyzowane procesy za najlepsze rozwiązanie, odnotowano szereg dostrzeżonych przeszkód w ich wdrożeniu. 35% uczestników stwierdziło, że budżet jest główną barierą w automatyzacji operacji przewozowych, a 21% stwierdziło, że brakuje odpowiedniej technologii.

„Myślę, że ankieta dowodzi, że obecna pandemia dała do zrozumienia, że ​​możliwe jest usprawnienie procesów za pomocą technologii. Rozpoczęliśmy tę podróż od ponownego wyobrażenia sobie oprogramowania do zarządzania transportem, aby usprawnić globalne łańcuchy dostaw, co przyniesie korzyści wszystkim zaangażowanym w handel -od spedytorów i zależnych od nich przedsiębiorstw, po konsumentów oczekujących na towary, niezbędne jako podstawowe dostawy żywności”.

„Gdy handel jest przejrzysty, transakcje zamykane są szybciej, statki pływają z pełną wydajnością, a cały łańcuch dostaw na tym korzysta” - dodał Klaus.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.