Dzisiejszy rynek morski jest niepewny, armatorzy i operatorzy statków stają przed nowymi wyzwaniami technicznymi i zmieniającymi się warunkami finansowymi. Wiele statków jest zależnych od bezpiecznego i ekonomicznego funkcjonowania ich kotłów, a funkcja kotła ma kluczowe znaczenie dla załadunku, rozładunku i obsługi ładunków na niektórych typach statków. W przypadku awarii kotła najważniejszy jest szybki powrót do prawidłowego działania.
Jak działają usługi cyfrowe Alfa Laval dla kotłów Aalborga
Alfa Laval oferuje innowacyjne usługi Aalborg Digital Services dla kotłów, dostępne w pakietach Silver i Gold, które zapewniają zdalne wsparcie dla załogi na pokładzie. Zbudowane w oparciu o stuletnie doświadczenie firmy Alfa Laval w zakresie kotłów, pomagają zapewnić najlepszą wydajność systemu kotłowego.
Dzięki niewielkiej instalacji i dostępowi do połączenia satelitarnego na statku, udostępniamy bieżący stan kotła, dane operacyjne i ustawienia dostępne online za pośrednictwem bezpiecznego portalu. Portal ten jest dostępny dla załogi statku, odpowiednich organizacji na lądzie oraz specjalistów serwisowych Alfa Laval. Usługi cyfrowe na portalu są dostępne w dwóch różnych pakietach. Pakiet Silver pozwala załodze statku - we współpracy z całodobową infolinią serwisową Alfa Laval - szybko zidentyfikować i rozwiązać problem, co oszczędza czas i potencjalne koszty. Pakiet Gold umożliwia ponadto wykorzystanie systemu do analizy stanu kotła, przy czym Alfa Laval dostarcza miesięczny raport o jego stanie. Raport zawiera sugestie dotyczące optymalizacji kotła i zmniejszenia zużycia paliwa, a także wykryte usterki.
Korzyści
• Zdalne monitorowanie online (pakiety Silver i Gold)
- Zautomatyzowana analiza gromadzenia kluczowych danych, potrzebnych do oceny wydajności systemu kotła
- Eliminacja potencjalnych błędów ludzkich podczas rejestrowania i analizowania kluczowych parametrów systemu kotła
• Zdalne wsparcie (pakiety Silver i Gold)
- Dostęp do natychmiastowej ekspertyzy kotła, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
- Zmniejszenie potrzeb wizyt serwisowych
- Zmniejszenie czasu i wysiłku ze strony personelu technicznego na lądzie
• Miesięczna analiza stanu technicznego (tylko pakiet Gold)
- Lepsze zrozumienie OPEX kotła dzięki miesięcznemu przeglądowi
- Możliwości ciągłej optymalizacji
- Naprawy kotła dzięki zaleceniom ekspertów
• Diagnostyka usterek (tylko pakiet Gold)
- Powiadomienia o typowych potencjalnych problemach
- Skrócenie czasu przestoju poprzez skrócenie czasu potrzebnego do zidentyfikowania usterek
- Ograniczenie możliwość dalszych awarii
O Alfa Laval Internet of Things (ALIoT)
Alfa
Laval Internet of Things to standardowa platforma w chmurze używana do
usług łączności, takich jak Alfa Laval Aalborg Digital Services.
Oferuje:
• Prosty i intuicyjny przegląd stanu i wydajności kotła
• Najnowocześniejsze zabezpieczenia oparte na Microsoft Azure, zapewniające szyfrowanie danych bez dostępu do stron trzecich
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Dekarbonizacja na statkach. Koszty w portach i u gestorów ładunków. 5 kluczowych działań +1
Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC
Pojazd nawodny Drix zmienia spojrzenie na morską autonomiczność
Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans
Babcock i HII wspierają budowę atomowych okrętów podwodnych w ramach programu AUKUS