Dzisiejszy rynek morski jest niepewny, armatorzy i operatorzy statków stają przed nowymi wyzwaniami technicznymi i zmieniającymi się warunkami finansowymi. Wiele statków jest zależnych od bezpiecznego i ekonomicznego funkcjonowania ich kotłów, a funkcja kotła ma kluczowe znaczenie dla załadunku, rozładunku i obsługi ładunków na niektórych typach statków. W przypadku awarii kotła najważniejszy jest szybki powrót do prawidłowego działania.
Jak działają usługi cyfrowe Alfa Laval dla kotłów Aalborga
Alfa Laval oferuje innowacyjne usługi Aalborg Digital Services dla kotłów, dostępne w pakietach Silver i Gold, które zapewniają zdalne wsparcie dla załogi na pokładzie. Zbudowane w oparciu o stuletnie doświadczenie firmy Alfa Laval w zakresie kotłów, pomagają zapewnić najlepszą wydajność systemu kotłowego.
Dzięki niewielkiej instalacji i dostępowi do połączenia satelitarnego na statku, udostępniamy bieżący stan kotła, dane operacyjne i ustawienia dostępne online za pośrednictwem bezpiecznego portalu. Portal ten jest dostępny dla załogi statku, odpowiednich organizacji na lądzie oraz specjalistów serwisowych Alfa Laval. Usługi cyfrowe na portalu są dostępne w dwóch różnych pakietach. Pakiet Silver pozwala załodze statku - we współpracy z całodobową infolinią serwisową Alfa Laval - szybko zidentyfikować i rozwiązać problem, co oszczędza czas i potencjalne koszty. Pakiet Gold umożliwia ponadto wykorzystanie systemu do analizy stanu kotła, przy czym Alfa Laval dostarcza miesięczny raport o jego stanie. Raport zawiera sugestie dotyczące optymalizacji kotła i zmniejszenia zużycia paliwa, a także wykryte usterki.
Korzyści
• Zdalne monitorowanie online (pakiety Silver i Gold)
- Zautomatyzowana analiza gromadzenia kluczowych danych, potrzebnych do oceny wydajności systemu kotła
- Eliminacja potencjalnych błędów ludzkich podczas rejestrowania i analizowania kluczowych parametrów systemu kotła
• Zdalne wsparcie (pakiety Silver i Gold)
- Dostęp do natychmiastowej ekspertyzy kotła, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
- Zmniejszenie potrzeb wizyt serwisowych
- Zmniejszenie czasu i wysiłku ze strony personelu technicznego na lądzie
• Miesięczna analiza stanu technicznego (tylko pakiet Gold)
- Lepsze zrozumienie OPEX kotła dzięki miesięcznemu przeglądowi
- Możliwości ciągłej optymalizacji
- Naprawy kotła dzięki zaleceniom ekspertów
• Diagnostyka usterek (tylko pakiet Gold)
- Powiadomienia o typowych potencjalnych problemach
- Skrócenie czasu przestoju poprzez skrócenie czasu potrzebnego do zidentyfikowania usterek
- Ograniczenie możliwość dalszych awarii
O Alfa Laval Internet of Things (ALIoT)
Alfa
Laval Internet of Things to standardowa platforma w chmurze używana do
usług łączności, takich jak Alfa Laval Aalborg Digital Services.
Oferuje:
• Prosty i intuicyjny przegląd stanu i wydajności kotła
• Najnowocześniejsze zabezpieczenia oparte na Microsoft Azure, zapewniające szyfrowanie danych bez dostępu do stron trzecich
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów