• <
PZT_1100x200_gif_2020

DSME i Port Rotterdam połączyły siły nad stworzeniem inteligentnego interfejsu dla statków i portów

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski DSME i Port Rotterdam połączyły siły nad stworzeniem inteligentnego interfejsu dla statków i portów
DSME i Port Rotterdam połączyły siły nad stworzeniem inteligentnego interfejsu dla statków i portów - GospodarkaMorska.pl

PMK

21.07.2020

Południowokoreański stoczniowiec Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) połączy siły z holenderskim zarządem portu w Rotterdamie (PoR), aby opracować interfejs między inteligentnym statkiem a inteligentnym portem.

20 lipca DSME podpisało „wyłączną i strategiczną umowę ramową o współpracy” z PoR w celu prowadzenia badań i rozwoju projektów w obszarze inteligentnych statków i inteligentnych portów na najbliższe trzy lata.

Będąc największym portem morskim Europy, port w Rotterdamie jest uznawany za najbardziej zautomatyzowany i zdigitalizowany port na całym świecie, a ostatnio Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) oceniła go jako najlepszego gracza wśród światowych portów morskich w zakresie automatyzacji terminali, cyfryzacji i gotowości do obsługi inteligentnych i automatycznych jednostek. W szczególności PoR jest jedynym, który zwiększył wydajność operacyjną o 30 procent pomimo niedawnego wpływu COVID-19, przyciągając uwagę globalnego rynku inteligentnych portów.

W szczególności DSME i władze portowe zgodziły się współpracować w zakresie rozwoju standardów komunikacji dla inteligentnych statków i inteligentnych portów; rozwoju cyfrowego  interfejsu między statkiem a portem; testy interfejsu informacji dynamicznej portu i statku oraz modelowania i oceny kluczowych parametrów rejsu.

Dzięki tej wspólnej współpracy obie organizacje planują przygotować inteligentne statki odpowiednie dla inteligentnych portów i zawczasu zdominować nadchodzący globalny rynek statków zdalnie sterowanych i autonomicznych.

Ponadto zgodzili się pracować nad osiągnięciem wspólnego celu w zakresie zdigitalizowanej i pozbawionej dwutlenku węgla żeglugi, która spełnia przyszłe wymagania klientów i globalne przepisy dotyczące ochrony środowiska.

- Ta strategiczna współpraca nie będzie ograniczać się jedynie do opracowywania nowych technologii, ale także do ich gruntownej weryfikacji, aby można je było zastosować na statkach - powiedzieli przedstawiciele DSME.

DSME podpisało 8 lipca umowę o współpracy w zakresie badań i rozwoju inteligentnych statków opartych na cyfrowych bliźniaczach i inteligentnych systemów portowych z Busan Port Authority (BPA) i Busan Industrial Institute of Industry, Science & Technology Planning (BISTEP).

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28267,00 $ tona 1,68% 16 kwi
 Cynk 2853,00 $ tona 1,57% 16 kwi
 Aluminium 2308,00 $ tona -0,86% 16 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.