Bahri, największy na świecie właściciel i operator bardzo dużych tankowców (VLCC), odnotował wzrost zysku netto o 1569% w drugim kwartale 2020 roku, osiągając 202,7 mln USD.
Całkowity dochód wyniósł 3,53 miliarda SAR, co oznacza wzrost o 145% w porównaniu z 1,44 miliarda SAR odnotowanym w analogicznym okresie rok temu. W związku z tym wyniki drugiego kwartału 2020 roku są najwyższe w historii Bahri.
Firma odnotowała 425% wzrost zysku netto w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku. Zysk netto wyniósł 1,18 mld SAR (314,6 mln USD), w porównaniu z 224,9 mln SAR zgłoszonymi w tym samym okresie w 2019 r.
Całkowite przychody w okresie styczeń-czerwiec wzrosły do 5,61 miliarda SAR, co oznacza 78% wzrost rok do roku.
- Doskonałe wyniki finansowe, które osiągnęliśmy w drugim kwartale 2020 roku, odzwierciedlają znaczną poprawę naszej rentowności operacyjnej. Rozpoczęliśmy rok na solidnych podstawach, a ten rozmach został wsparty przez nasz silny program utrzymania i ekspansji biznesu - powiedział Abdullah Aldubaikhi, dyrektor generalny Bahri, komentując dane.
Wzrost zysku netto w dużej mierze przypisano wyższemu wzrostowi sprzedaży w różnych jednostkach biznesowych.
-Wchodząc w drugą połowę naszego roku podatkowego, jesteśmy gotowi do wykładniczego wzrostu naszych przychodów i spodziewamy się dalszego generowania dodatnich zysków, a nasza sytuacja finansowa pozostanie solidna do końca 2020 roku - dodał Aldubaikhi.
Geopolityka zawsze odgrywała główną rolę w branży żeglugi tankowców, często osłabiając wpływ równowagi popytu i podaży na zyski przedsiębiorstw.
Niemniej oczekuje się, że roczne zapotrzebowanie na ropę spadnie w tym roku ze względu na wpływ koronawirusa na różne sektory. W czerwcu 2020 roku Międzynarodowa Agencja Energii (IEA) prognozowała, że popyt na ropę w całym 2020 roku spadnie o 8,1 mln baryłek dziennie.
W Rosji zalega 150 tys. pustych kontenerów
Dziś jest obchodzony Światowy Dzień Morza
Komisja Europejska w przyszłym tygodniu przedstawi informacje w sprawie ukraińskiej propozycji dotyczącej zboża
Niemcy: pieniądze za gaz LNG nadal płyną do Rosji z krajów unijnych
Ukraina złożyła propozycję licencjonowania towarów rolnych
Bloomberg: pomimo sankcji Rosja dalej korzysta z europejskiego transportu, by eksportować ropę